DVD

Get on Up – A James Brown sztori

  • Gera Márton
  • 2015. október 17.

Film

Kijárt már egy film James Brownnak. Pontosabban nagyon is számítani lehetett rá, életrajzi filmekkel Dunát lehetne rekeszteni.
A szegény kisfiúból lesz a gazdag sztár, de jön az ilyenkor szokásos erkölcsi romlás, már a barátok sem számítanak, csak a pénz és a pénz. Nagyjából erről szól az összes életrajzi film, Tate Taylor rendezése sem kivétel.

Megyünk végig a kötelezőkön, a kis Brownt verték, de ő már akkor is érezte a zene erejét, majd börtönbe kerül, de a zene megmenti, szerződést kap, de ő kitart a barátai mellett. Nem könnyíti a helyzetünket az sem, hogy a szereplők olyanokat mondanak, hogy a show-biznisz két dologból áll: show-ból és bizniszből.

Mégis, mintha a laza szerkezete megmentené a rendezőt, talán mégsem akarja mindenképpen követni a hasonló alkotások ügymenetét. Ugrálunk az időben, egyik pillanatban még a fiút látjuk, majd az öregedő zenész nyilatkozik a riportereknek. És bömböl a muzsika. Aztán összemosódik a fiatal és az idősebb Brown alakja, megy a séta a napfényben, a színészek a kamerába beszélnek. A film elveszti a tempóját, és a közepén szépen elindul vissza az érdektelenségbe. De nem ér el odáig, ami nyilvánvalóan Chadwick Bosemannek köszönhető. ­James Brownja néhány pofont igazán megérdemelne, de egyszerűen lehetetlen nem kedvelni. Szemtelen, nagyképű, ám baromi jó énekes. A sminkesek meg megtettek mindent, hogy ne legyen furcsa, amikor egy negyvenéves színész játssza a hatvanéves énekest.

Nem furcsa, ahogy szinte semmi sem furcsa ebben a filmben: tipikus életrajzi dráma, néhány eltéréssel.

Forgalmazza a Universal

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.

Akinek nem bűne…

Tatabányán a Bűn és bűnhődéssel kezdik az októbert, és ez a tematika határozza majd meg az egész évadukat, amelyben a súlyosabb műfajok mellett krimi és komédia is színpadra kerül.

Furcsa kézfogás

A program az idén másodszor egészült ki a színiiskolák találkozójával. A Szemle Off keretében hét színiiskola nyolc előadása mutatkozott be szeptember 8. és 10. között a margitszigeti Kristály Színtérben.