Film

Harmadnaposok

  • Horváth Andrea
  • 2012. augusztus 27.

Film

Legénybúcsú a moziban, most ausztrál módra. S ahogy a Másnaposok hőseitől megszoktuk, a Harmadnaposok sem fogják vissza magukat, ha lagziról van szó.

Dean Craig forgatókönyvíró - a temetések után (Halálos temetés, Haláli temetés) az élet menyegzői örömei felé fordulván - a mesés Tuvalu valamelyik szigetére kalauzol bennünket, ahol az árva brit fiú és milliárdos ausztrál arája készül házasságra lépni. Csakhogy komoly szándékaiknak komoly szakadékok állják útját, melyek végletes elmélyítéséhez egy buggyant anyós, pár csík kokó, egy kabalaállat és a helyi maffiafőnök igyekszik hevesen hozzátenni a magáét. A tét most sem csekély: sikerül-e a legénybúcsú mámorából nehezen józanodó szereplőknek az előző este romjai közt, a másnap gyötrelmeitől sújtva haptákba vágni magukat a szenátori beosztású örömapa előtt? Nos, nem annyira. S valahogy így vannak ezzel az alkotók is, ők sem nagyon állnak meg a néző előtt. Már eleve az is kérdéses, hogy az elmúlt évek "másnapjai" után valóban szükség volt-e egy "harmadikra" is.

Mert hiába csillan meg itt-ott a legendásnak mondott angol humor, az önmagában kevés egy jó filmhez. Ráadásul annyira kínos a vicceskedés mellé húzott romantikus szál, hogy az agyoncsap mindent. Pár pillanatig remélheti ugyan a néző, hogy nem gondolhatják komolyan, de sajnos ez hótt komoly. Pedig ha a film elironizált volna kicsit azon, hogy a keresett alkalmak mennyire teszik szerencsétlenné résztvevőiket, akkor - az alkalmat megragadva - a szórakoztató filmes előzményekre is születhetett volna érvényes reflexió.

Forgalmazza a Fórum Hungary


Figyelmébe ajánljuk

„Boldog békeévek”

A több mint kétszáz műtárgyat felvonultató kiállítás fókuszában a szecessziós plakátművészet és reklámgrafika áll, a magyar művészetnek az az aranykora, amikor összhangba került a nyugati művészeti törekvésekkel, radikálisan modernizálva a kiegyezést követő évtizedek (fél)feudalista, konzervatív, a historizmus béklyóiba zárt világát.

Nem tud úgy tenni, mintha…

„Hányan ülnek most a szobáikban egyedül? Miért vannak ott, és mióta? Meddig lehet ezt kibírni?” – olvastuk a Katona József Színház 2022-ben bemutatott (nemrég a műsorról levett) Melancholy Rooms című, Zenés magány nyolc hangra alcímű darabjának színlapján.

Nyolcadik himnusz az elmúlásról

Egy rövid kijelentő mondattal el lehetne intézni: Willie Nelson új albuma csendes, bölcs és szerethető. Akik kedvelik a countryzene állócsillagának könnyen felismerhető hangját, szomorkás dalait, fonott hajával és fejkendőkkel keretezett lázadó imázsát, tudhatják, hogy sokkal többről van szó, mint egyszeri csodáról vagy véletlen szerencséről.

Szobáról szobára

Füstös terembe érkezünk, a DJ (Kókai Tünde) keveri az elektronikus zenét – mintha egy rave buliba csöppennénk. A placc különböző pontjain két-két stúdiós ácsorog, a párok egyikének kezében színes zászló. Hatféle színű karszalagot osztanak el a nézők között. Üt az óra, a lila csapattal elhagyjuk a stúdiót, a szín­skála többi viselője a szélrózsa más-más irányába vándorol.

Séta a Holdon

A miniszterelnök május 9-i tihanyi beszédével akkora lehetőséget kínált fel Magyar Péternek a látványos politikai reagálásra, hogy az még a Holdról is látszott.

Elengedték őket

Ukrajna belső, háború sújtotta vagy veszélyeztette területeiről rengetegen menekültek Kárpátaljára, főleg a városokba, az ottani magyar közösség emiatt szinte láthatatlanná vált sok helyen. A napi gondok mellett a magyar kormány hülyeségeire senkinek nincs ideje figyelni.

Egyszerű világpolgár, hídépítő

  • Mártonffy Marcell

Észak-amerikai pápára senki sem számított. Íratlan szabály volt – állítják bennfentesek –, hogy jezsuita és amerikai szóba sem jöhet. A szilárd alapelv egyik fele 2013-ban, másik fele 2025. május 8-án dőlt meg. A Chicago környékéről származó Robert Francis Prevost bíboros a megbízható szakértők listáján sem szerepelt a legesélyesebbek között. A fehér füst azonban meglepően hamar előgomolygott a Sixtus-kápolna ideiglenes kéményéből.