Film

Harmadnaposok

  • Horváth Andrea
  • 2012. augusztus 27.

Film

Legénybúcsú a moziban, most ausztrál módra. S ahogy a Másnaposok hőseitől megszoktuk, a Harmadnaposok sem fogják vissza magukat, ha lagziról van szó.

Dean Craig forgatókönyvíró - a temetések után (Halálos temetés, Haláli temetés) az élet menyegzői örömei felé fordulván - a mesés Tuvalu valamelyik szigetére kalauzol bennünket, ahol az árva brit fiú és milliárdos ausztrál arája készül házasságra lépni. Csakhogy komoly szándékaiknak komoly szakadékok állják útját, melyek végletes elmélyítéséhez egy buggyant anyós, pár csík kokó, egy kabalaállat és a helyi maffiafőnök igyekszik hevesen hozzátenni a magáét. A tét most sem csekély: sikerül-e a legénybúcsú mámorából nehezen józanodó szereplőknek az előző este romjai közt, a másnap gyötrelmeitől sújtva haptákba vágni magukat a szenátori beosztású örömapa előtt? Nos, nem annyira. S valahogy így vannak ezzel az alkotók is, ők sem nagyon állnak meg a néző előtt. Már eleve az is kérdéses, hogy az elmúlt évek "másnapjai" után valóban szükség volt-e egy "harmadikra" is.

Mert hiába csillan meg itt-ott a legendásnak mondott angol humor, az önmagában kevés egy jó filmhez. Ráadásul annyira kínos a vicceskedés mellé húzott romantikus szál, hogy az agyoncsap mindent. Pár pillanatig remélheti ugyan a néző, hogy nem gondolhatják komolyan, de sajnos ez hótt komoly. Pedig ha a film elironizált volna kicsit azon, hogy a keresett alkalmak mennyire teszik szerencsétlenné résztvevőiket, akkor - az alkalmat megragadva - a szórakoztató filmes előzményekre is születhetett volna érvényes reflexió.

Forgalmazza a Fórum Hungary


Figyelmébe ajánljuk

Két óra X

Ayn Rand műveiből már több adaptáció is született, de egyik sem mutatta be olyan szemléletesen az oroszországi zsidó származású, ám Amerikában alkotó író-filozófus gondolatait, mint a tőle teljesen független Mountainhead.

Megtörtént események

  • - turcsányi -

A film elején megkapjuk az adekvát tájékoztatást: a mű megtörtént események alapján készült. Első látásra e megtörtént események a 20. század második felének délelőttjén, az ötvenes–hatvanas évek egymásba érő szakaszán játszódnak, a zömmel New York-i illetékességű italoamerikai gengsztervilág nagyra becsült köreiben.

Élet-halál pálinkaágyon

Óvodás korunktól ismerjük a „Hej, Dunáról fúj a szél…” kezdetű népdalt. Az első versszakban mintha a népi meteorológia a nehéz paraszti sors feletti búsongással forrna össze, a második strófája pedig egyfajta könnyed csúfolódásnak tűnik, mintha csak a pajkos leánykák cukkolnák a nyeszlett fiúcskákat.

Egzaltált Dürer

A monumentális kiállítás középpontjában egyetlen mű, egy 1506-os dátummal jelölt, Selmecbányáról származó gótikus szárnyas oltár áll, amelynek az egyik táblaképével (helyesebben reprodukciójával) mindenki találkozott már. A kollektív emlékezetünkbe beégett a Vizitáció (Mária találkozása Erzsébettel), ám ez nem mondható el a nyolcból megmaradt hét táblaképről – amelyek most először láthatók együtt.

0–24

A hétköznapi és ünnepnapi fasizmus letagadásának megvannak a magyarban is a kulcsmondatai, közbeszédbéli szállóigéi. Kivétel nélkül önleleplező mondatok, melyek igen gyakran egyeznek is a közlő szándékaival.

Egy fölényeskedő miniszter játékszere lett a MÁV

A tavalyi és a tavalyelőtti nyári rajtokhoz hasonlóan a vasúttársaság most sem tudott mit kezdeni a kánikula, a kereslet és a körülmények kibékíthetetlen ellentétével, s a mostani hosszú hétvégén ismét katasztrofális állapotok közt találhatták magukat az utasok.

Szivárgás

Tavaly szeptemberben a kuruc.info közzétett egy olyan párbeszédet tartalmazó hangfelvételt, amelyen többek között ez hallható: „Nekem a Viktor azt mondta, hogy azért jöjjek be, hogy beszéljük meg, hogy ki fenyegetett meg.”

Szép, új, szintetikus világ

  • Váradi András

Egy jó kép többet mond, mint ezer szó. Közhelyes, de attól még igaz bon mot. Robert Capa még rá is duplázott, amikor azt mondta: el tud képzelni egy olyan képet (fotót), amely akkora hatással van az emberekre, hogy soha többé nem lesz háború.

Közös pont híján

Hosszú ideig az évszázad üzleteként hirdették a német fegyvergyártásra alapozó hazai védelmi ipari fejlesztéseket. Ám a pénz elfogyott, exporttal nem számolhatunk, ráadásul a Merz-kormány nem lesz olyan elnéző Orbán Viktor bomlasztó politikájával szemben, mint amilyen Angela Merkel volt.

„Itt írd alá, Gergő!”

A fideszes ifjúságból indulva, minisztériumokon és államtalanított állami cégeken át vezető úton került Böszörményi-Nagy Gergely, az Orbán-rendszer egyik hivatásos szabadgondolkodója a MOME-t fenntartó alapítvány élére, ahol aztán nem kívánt ismertséget szerzett.

„Végre ellazultunk”

Tizenöt éve alakult meg az Ivan & The Parazol, de fontosabb, hogy a klasszikus rock ihletettségű zenekar a minap jelentette meg hatodik nagylemezét Belle Époque címmel. Az új album mellett ambiciózus tervekről és a köz­életről is beszélgettünk Vitáris Ivánnal, az együttes énekesével és Simon Bálint dobossal.

A botrány határán

A Nádas-életműsorozat leg­újabb kötetét a színházi világnap alkalmából mutatták be az Örkény Színházban. Hogy hazai színházi életünk hogyan viszonyul ezekhez a magyar drámahagyományból kilógó művekhez, arra éppen egy Örkény-dráma, a Kulcskeresők címével válaszolhatunk.