tévésmaci

Kosok tánca

  • tévésmaci
  • 2022. február 2.

Film

Amikor Sztupa és Troché egy Waylon Jennings-koncert után kajtattak, azt… izé, akárhonnan is nézzük, Grósz Károly kedvéért tették.

Minden úgy kezdődött, ahogy szokott: a nagy erőkkel a visszavonulásának finalizálásán dolgozó Óvári et.-nak volt még egy kérése, hogy ugyan hallgassák már meg a külügyminiszter-helyettest, Kovács Lászlót, akinek az épp a bánata, hogy a főtitkárt gardírozza közelgő amerikai útján. Mindebből az kerekedett ki, hogy Grósz mindenki elől eltitkolt nagy kedvence Waylon Jennings, s jó lenne, ha a kéthetes kinn tartózkodása alatt – ugyancsak titokban – elmehetne egy koncertjére, csak az a baj, hogy nevezett utoljára márciusban adott koncertet Seattle-ben, s legközelebb októberben tervez fellépni valahol Észak-Karolinában, tán Charlotte városában. Diplomáciai erők már próbálkoztak nála, hogy július és augusztus fordulója körül nem tenne egy röpke kivételt, de körberöhögte őket, s még a Los Angeles-i olimpiát is emlegette, továbbá azt, hogy a lemezén dolgozik, kopjanak le. Grósz állítólag baromi csalódott, s folyvást csak a Too Dumb for New York, Too Ugly for L. A.-t dúdolja, úgyhogy, ha tudnának valamit tenni, azt nagyon megköszönnék. Nyilván – bólintott Sztupa. S menten elrepültek Amerikába. Hogy ott mit csináltak, arról homályosak Ómafa feljegyzései, de annyi egészen bizonyos, hogy Sztupa egyszer egy Full Moon Inn Bed and Breakfast nevű intézmény udvarán felállított színpadon beszállt énekelni valami trióhoz, s állítólag ez volt Reggie Young, Mickey Raphael és Robby Turner egyetlen olyan közös fellépése, amikor csak ők hárman játszottak (meg ugyebár Sztupa). Tőlük annyit tudtak meg, hogy Kris Westburyben, ami valójában Jerichót jelent (New York állam), Willie pedig Warwickban (Rhode Island) lép fel a jelzett időben, Johnny viszont pont két nappal az érkezés előtt és a távozás másnapján játszik csak, s akkor is mindkétszer Tennessee-ben, Hendersonville-ben, s ugyan ki hinné, Nashville-ben. Sztupának kellemes bariton hangja van, úgyhogy jól telt az idő, s meg is beszélték új barátaikkal, hogy majd valamikor az ősszel összefutnak Londonban, ott lesz mindenki, csak ők a világért se vigyenek magukkal párttitkárokat. Bár Sztupa és Troché ígérni soha nem szerettek, ebbe belementek. Mikor aztán Sztupa ráadásként elénekelte a City of New Orleanst, mely dalmű egy közkedvelt vasúti viszonylatról szól, s megvolt a taps meg a vállveregetés, ott maradt velük a nagy kétség: de mi lesz Grósszal?! Menjen inkább Disneylandbe, rántott vállat Troché, mire mindenki kacagott, Sztupa meg elment a recepcióra, s felhívta Kovácsot, hogy van egy ötlete.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.

Kultúrnemzet

„A nemzetgazdasági miniszter úr, Varga Mihály 900 millió forintot biztosított ennek az épületnek a felújítására – nyilván jó összeköttetésének köszönhetően. Lám, egy nemzeti kormányban még a pénzügyminiszter is úgy gondolja, hogy a kultúra nemcsak egy sor a magyar költségvetésben, hanem erőforrás, amelynek az ország sikereit köszönhetjük.”