Visszhang: film

Szerelem után

  • 2022. február 2.

Visszhang

A „kiderülős” filmek arra a félelemre alapozva ragadják meg a nézőt, hogy minden másképpen van.

Hogy valójában nem ismerjük szüleinket, barátainkat, társunkat. Hogy nem a saját életünket éljük, manipulálnak bennünket, és akarjuk is, hogy manipuláljanak, mert a pőre valóság, amelyben mindenki idegen: elviselhetetlen volna.

Ismerős filmindítás az imádott férje kettős életére annak temetése után ráébredő özvegy. Itt a Másik utáni nyomozást nem csak egy (vagyis két) megcsalt nő szembesülése követi. A veszteség zsigeri, az idegenség egzisztenciális dimenziójú, az élet minden szegmensét kiüresíti, hiszen a férje kedvéért muszlimmá lett angol háziasszony – aki csadorban jár és kötelességtudóan leborul Mekka felé – döbbenten tapasztalja, hogy férje a La Manche csatorna túloldalán élő szeretőjétől egyáltalán nem várt el semmilyen igazodást.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak. 

Elmondható

  • Pálos György

A dán szerzőnek ez a tizedik regénye, ám az első, amely magyarul is olvasható. Thorup írásainak fókuszában főként nők állnak, ez a műve is ezt a hagyományt követi. A történet 1942-ben, Dánia német megszállása után két évvel indul.

Gyulladáspont

Első ránézésre egy tipikus presztízskrimi jegyeit mutatja Dennis Lehane minisorozata: ellentétes temperamentumú nyomozópáros, sötétszürke tónusok, az Ügy, a magánélet és a lassacskán feltáruló múltbeli traumák kényelmetlen összefonódásai.

Mármint

A hullamosói szakma aránylag ritkán szerepel fiatalemberek vágyálmai közt. Először el is hányja magát Szofiane, a tanulmányait hanyagoló, ezért az idegenrendészet látókörébe kerülvén egy muszlim temetkezési cégnél munkát vállalni kénytelen arab aranyifjú.