Film

Mielőtt megismertelek

Film

Bár egy darabig igyekszik álcázni magát, ez mégiscsak egy telivér könnyfakasztó darab, mely valahová az Életrevalók és a romantikusan haldoklós áramlat (pl. Csillagainkban a hiba, Most jó) közé helyezi magát. A gazdag és jóképű Will Traynor egy balesetben lebénul és szülei a szétszórt, különc (és teljesen képzetlen) Lou-t fogadják fel mellé, hogy gondját viselje. Jojo Moyes (az eredeti regény szerzője és a film forgatókönyvírója) biztosra ment: van osztálykülönbség, ép és fogyatékkal élő között feszülő ellentét, de a szerelem mégis szárba szökken.

Csakhogy itt több dolog nem működik, mint amennyi igen – mégis valahogy némi humorral, egy-két vaktában eltalált jellemzéssel és a giccs meglepően sokáig sikeresen keresztülvitt kerülgetésével sikerül elevickélni a végkifejletig. Már ott meg kellene halnia az egésznek, hogy a két főhős között nincs meg a szikra – a film végén sem értjük, hogyan szeret egymásba az egzaltált, egzotikus öltözködésű prolilány és a kifinomult arisztokrata (nem a társadalmi szakadék a baj). Emilia Clarke és Sam Claflin színészileg sincsenek egy súlycsoportban. A drámai akadályokat csupán Claflin veszi, Clarke csak grimaszol – a film színészi hőse a méltóságteljesen szenvedő Janet McTeer.

Mindeközben beleszaladunk az eutanázia kérdésébe is, az viszont meghaladja mind a színészek, mind a kezdő (és iparosprofilú) rendező kompetenciáját. Szemérmesen (gyáván) hallgatunk a test szenvedéseiről. S végül minden menthetetlenül giccsbe fullad (annyit mondanánk: hulló falevél) – de előtte nevettünk néhányat.

Forgalmazza a Fórum Hungary

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.