Dwayne Johnson, vagyis a művész, akit valaha The Rocknak hívtak, Hollywood bocsánatos bűnei közé tartozik: a színészetét fekvenyomó padokon fejlesztő, rokonszenves óriásnak még maga Schwarzenegger adta át a stafétabotot, és ez nemcsak afféle szólásmondás; Az Amazonas kincse című ódon (2003-as) marhaság egyetlen emlékezetes jelenetében valóban megtörtént az átadás-átvétel. A mai gyerekek persze mit sem tudnak e találkozás történelmi jelentőségéről (ki az a bácsi, aki beszól a Rocknak?), de hagyjuk a könnyeket. Már csak azért is, mert a Központi hírszerzés a poénok filmje, mely a schwarzeneggeri életműből leginkább az Ikrekkel és a Két tűz közöttel rokonítható, amennyiben itt is egy málészájjal mosolygó óriást párosítottak egy vertikális kihívásokkal küzdő komikussal (Kevin Hart), és itt is a szuperügynöki lét kihívásai ütköznek meg a polgári életmód egyhangúságával. A magunk szemérmes módján talán csak arra szeretnénk rámutatni e kimerítő történeti összehasonlítással, hogy a Központi hírszerzés nem kosztümös románc, hanem egy nemes hagyományokat folytató akcióvígjáték. A könnyedség látszatát keltő vegyes technika nehéz műfaj, hiszen mind a köríves rúgások, mind a köríves poénok terén profin kell eljárni. Ezúttal a rúgások is enerváltak, sehol a jól végzett munka feletti kitörő öröm, a poénokról meg mindent elmond, hogy az alkotók egészen a szóviccek rettenetes birodalmáig ereszkedtek alá, és egy hüllős poénnal tértek meg: egy borzasztó kígyóssal, melynek végén az ismert színész, Jake Gyllenhaal nevéből Snake Gyllenhaal lesz.
A UIP–Duna Film bemutatója