Azt nagyjából sejtettük, hogy egy átlagos magyarországi kínai étkezde kínálata enyhén szólva nem fedi le a kínai konyha gazdagságát. Kevésbé tudtuk viszont elképzelni, pontosan milyenek és hogyan készülnek az igazi ínyencfalatok. A film tanúsága szerint a kínai étkezési szokások még nem igazán hangolódtak össze az állatvédelmi megfontolásokkal. Ez a tény persze önmagában nem ér meg egy nyolcvanperces disszertációt, és a rendező személye is szavatolja, hogy ennél azért többre számíthatunk. Előző munkája, a tavalyi Verzió Szavazz rám, légyszi! című nyitófilmje is érdekes szemszögből, egy általános iskolai osztálytitkár-választás eseményein keresztül ábrázolta a kínai jelen szélsőségeit, és ezek részleteibe nézhetünk bele most is, a paternalista főnök-beosztott viszony, az önkizsákmányolás és az émelyítően csiricsáré, szórakoztatóipari mintákra épülő újmódi rítusok példatára segítségével. A társadalmat alkotó egységekben (család, munkahelyi közösség) történő alázatos feloldódás, a hagyományok tisztelete különös, feszült egységbe fonódik a nyers és kíméletlen gazdasági verseny által kikényszerített egyéni törtetéssel: a megélhetésért vagy luxusjavakért, látszatokért és külsőségekért, a személyes érvényesülésért. Az ezer alkalmazottat foglalkoztató étterem pénzes látogatóinak minden elvárása teljesül, a vágyak, az önmegvalósítás álmai az értékek átrendeződéséről tanúskodnak, miközben alakítják is ezt a folyamatot. Végül maga a főnökasszony is nyilvánosan dalra fakad.
Figyelmébe ajánljuk
Hipnotizőr vagy vakmerő géniusz? – Sam Altman, az ember a ChatGPT mögött
Az informatikánál is jobban ért ahhoz, hogy befektetőket édesgessen magához, rendíthetetlen optimista és hisz a technológiai fejlődésben. De saját mérnökeivel viharos a kapcsolata, egyszer kitették az OpenAI-tól, a ChatGPT legújabb modellje után pedig tovább dolgozik a szuperintelligencia létrehozásán. Mit tudunk a jövő legbefolyásosabb techmoguljáról?
A Netflix új romantikus filmjében semmi új és semmi romantikus nincs
Az oxfordi évem most jött ki, de mintha máris ezerszer láttuk volna – csak épp jobban és hatásosabban elkészítve.
A digitális országépítésben csak a hatvanpusztai villa lett valódi
Megszületett a fideszes steampunk, mindenhez hozzátoldják a 'digitális' szót. Az Orbán Viktor számára bizonyára elképesztően futurista online mozgalmárkodás akkor jó igazán, ha belegondolunk, mit kér: kattintsunk és ne nagyon menjünk sehova.
A jobboldali gondolkodás hanyatlásának személyes története
Anne Applebaum egykori Reagan-rajongó konzervatívból lett a populista jobboldal egyik főellensége, pedig látszólag nem ő változott. Erről a jelenségről írt személyes hangvételű politikai esszét, amiben bónuszként ott van a hatalmasat alakító Schmidt Mária önsorsrontása is.
A Trumpról szóló epizód előtt is voltak botrányt okozó részei a South Parknak - mutatunk tíz ilyet
Minden idők egyik legpolgárpukkasztóbb sorozata most épp Donald Trumpon élcelődött, de korábban megkapta a magáét Kína, Mohamed, a katolikusok és Tom Cruise is.
Amerikai legenda
Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.
AI kontra Al Bano
A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társulataiig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.
Családban marad
A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.
Feljegyzések a tömegsírból
Tavaly ősszel egyetlen, az életművéhez és szellemiségéhez felérő, jelentőségteljes megemlékezés nélkül múlt el Radnóti Miklós meggyilkolásának 80. évfordulója.