Az elkövetõ valamivel jobb passzban van; aligha árulunk el titkot, hogy õt Ulrich Thomsen, a dán film több nyelven is perfekt, bárhol (pl. Hollywood, Budapest) bevethetõ vendégmunkása alakítja - a mozipedofilok pedantériájával és kiskorúakra táguló orrlikakkal. Adekvát alakítás ez egy adekvát filmben, mely külalakra nagyon is megfelel egy céhes mestervizsga követelményeinek. Magyarul (németül) az, ami: egy Európában iskolázott, de Hollywoodba vágyó fiatalember be- vagy épp kilépõje (lásd még Antal Nimród és a Kontroll esete). Idõnk jó része a tengerentúli munkavállaláshoz elengedhetetlen ismeretek (dinamikus kameramozgás, pazar beállítások és sok más hangulati nyalánkság) demonstrálásával telik, kellõképpen flottul, a műfaj által megkövetelt borús hangulatban. Csak amikor a magukból (vagy másokból) épp kifordulni készülõ szereplõkön állapodna meg a kamera, akkor akad meg az olajozott gépezet egy pillanatra: nem több ez aprócska zavarnál, épp csak az tűnik fel, de az sem bántó módon, hogy a technikás külsõ kicsit lötyög a tévéfilmes elszántsággal mozgó szereplõkön. Úgy egyébként mindenki tisztességgel teszi a dolgát, európai filmben például ritkán látni ilyen szépen fényképezett autós vízi halált, és Ulrich Thomsen is tehet egy pipát a pedofil kisember színészi rubrikájába. Alighanem ezzel sikerült is megelõznie Mads Mikkelsent, a világ filmművészetének másik bolygó dánját.
Október 6-tól forgalmazza a Mozinet is