Film

Szent Charbel - A szív csendje

Film

Szent Charbel a libanoni maronita rend szerzetese volt, a Kelet egyik legnagyobb misztikusa. Hogy mitől volt az, nem nagyon tudjuk meg a filmből, de ha a szentté avatást is kiérdemelte, a mozivászonra rakott életrajzi portré is kijár neki.

Teljesen érthető tehát a libanoni produkció szándéka, és azt sem nagyon lehet elvárni, hogy egy aszkéta életrajza akciódús legyen. De tudjuk, lehet a mozgóképekkel kísért legendárium helyett filmet is csinálni, A sziget címűben például tökéletesen ment ez az oroszoknak. A narráció módja maga az unalom: a haldokló Charbel előtt pereg élete mozija, míg a zárójelenetben visszatérünk az eltávozás pillanatához. Kapunk néhány idegen történetszálat is, de csupán azért, mert az alkotók máshogy nem tudják megoldani azokat a részeket, amelyeket az elbeszélői nézőpont nem láthatott. A születéssel kezdünk, gyerekkor, apa elvesztése, titokban kolostorba vonulás, megkísértés, papi élet, csodák és pont. Hiába van a hangsúly a hosszú, csendes képeken, a hangulati fokozás nem jut el addig, hogy valóban érzékeltesse a transzcendentalitást. Szépek a képek, lassú snittek és szokatlan kameraállások, hosszan kitartott közelik, igazából mindez jól megoldott, még ha nem is mutat újat. Pátoszos fröcsögés sincs, a giccset is csak épp hogy érintik néha, a színészi játék is elmegy. A rendező igazán nem lehet hibás, hogy a gyóntatás és a betegek melletti csendes ima nem forgatókönyvbarát. A szív csendje így azonban nem több, mint hittankönyvhöz csatolható CD-melléklet.

Forgalmazza az Etalon Film

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.