Film

Vérkötelék

  • - kg -
  • 2014. június 15.

Film

Ez olyan férfidolog lehet, hogy aki igazán tökös, annak egyszer meg kell csinálnia a maga hetvenes évekbeli, New York-i gengszterfilmjét. Pezsdítően hathat a férfiegóra lezárni a Grand Central Stationt egy kis lövöldözésre, vagy keresni Brooklynban egy magasvasúti megállót és alatta keménykedni, de mindig jól jön egy olyan ablak is, melyből tisztán kivehető a Manhattan Bridge.

Ha Pacino nem is, de legalább egy vén Caan mindenképpen legyen a filmben, valaki mégiscsak kell A keresztapából, aki galambősz mellszőrzetével hitelesíti, amint a fiúk hetvenesévekeznek egy nagyot. James Caan mellé mindenképp kell két tékozló fiú; az egyik legyen rendőr, a másik meg tűzoltó - ne is tűzoltó, legyen inkább gengszter, aki hiába tervez új életet, hiába akar kicsiny hotdog-büfét nyitni, ha a körülmények ugyebár... Tisztára, mint egy Serpicóba oltott Próbaidő, egy lovas szobor a Dustin Hoffman-fejű Al Pacinóval. Ja, és mert filmbuzik csinálták a filmet (Guillaume Canet és James Gray keze van a dologban), hát nem feltűnik egy banképület falán a Kínai negyed plakátja is? Canet francia érzékenységét és francia feleségét (Marion Cotillard) adja a közösbe, a bűnözőt alakító Clive Owen és a rendőrt játszó Billy Crudup pedig autentikus pajeszokkal és külvárosi proliakcentussal járul hozzá a "Ki tud többet a hetvenes évekről?" játékhoz. Nők is szerepelnek a filmben: van köztük rosszéletű és jó, kurva és ügyintéző, de mind egyet akar: olyan férfit, aki megtartja az ígéretét. Ezt el is mondják sokszor, mert Canet filmjében mindent legalább kétszer mondanak el.

Az ADS Service filmje

Figyelmébe ajánljuk