Vicc, ami nincs – Itt az új magyar sorozat

  • Gera Márton
  • 2015. október 24.

Film

Megnéztük a butiquehotel.hu első részét, és le voltunk nyűgözve: egy komédiasorozat, amelyben egyetlen poén sem hangzik el.

Elég nehéz választ találni arra kérdésre, hogy miért is készült el a butiquehotel.hu, és egyáltalán, volt-e bármilyen célja a készítőknek azon kívül, hogy el lehessen mondani, megint elkészült egy magyar sorozat. Csak hiába minden, ha az a sorozat valahogy megmaradt a kilencvenes évek szintjén, és valamiért azt hiszi, az ostoba szóviccek után majd sorban állnak az ártatlan tévézők. Akik nyilván annyira ártatlanok, hogy azt is beveszik, hogy Hernádi Judit és Reviczky Gábor magabiztos ripacsságával szórakoztatni is lehet.

Ami azt illeti, nem lehet. A butiquehotel.hu első része elég jól megmutatja, mi történik akkor, ha a forgatókönyvírás minősége a Jóbarátok javítás: szóval a Barátok közt primitívsége és az Éjjel-nappal Budapest bornírtsága között lavíroz. Poén lesz abból, hogy a masszőrnő azt mondja, „úgy megmasszhatnálak”, ami talán pár korsó után még érthető szellemi teljesítmény, különben viszont teljesen ostoba gondolat. A helyzetekből nem születik semmi, ami érthető is, mert nincsenek olyan helyzetek, amiket egy komédia megkövetel: ahol értelmes dialógus alakulhatna ki, ott elintézik annyival, hogy az egyik szereplő bocsánatot kér, amiért firtatni merte a nő szerelmi életét. Minden jelenet a megúszásra épül, látszik, hogy néhány viccnek gondolt bugyutasággal mindent megpróbálnak elintézni, csak véletlenül se kelljen normális jeleneteket írni.

false

Közben meg azt is nehéz eldönteni, tulajdonképpen mi is akar lenni ez a sorozat. Néha olyan érzésünk van, hogy egyszerű szappanopera, máskor pedig a múlt század amerikai sitcomjait próbálja imitálni. Persze nagyon kevés sikerrel, holott nem lett volna ez olyan rossz, ha normálisan megcsinálják, a komédiasorozatnak ugyanis pont az a lényege, hogy nem kell nagy ötlet, bármilyen banalitásból születhetnek remek szituációk. A banalitás itt is megvan (a fiatal lány örököl egy szállodát, ami nyilván ramaty állapotban van, de kell a pénz, így a szállodának is működnie kell), csak a remek szituációk hiányoznak.

Sajnos, az operatőri munka sem igazán van a segítségünkre: nagyon úgy tűnik, hogy valamelyik riportműsor munkatársát hívták át, hogy vegye már fel a jeleneteket. A munkatárs pedig teljesítette a feladatot, és olyan lett az egész, mintha egy bejátszást néznénk a híradóból, ahol nincsen semmilyen beállítás, csak pár perc alatt leforgatták, amit kellett. Mondjuk, a butiquehotel.hu-t semmiképpen sem kellett volna leforgatni.

Vetítik szerda esténként 22.00-tól az RTL II műsorán

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.