Egészen sajátos képzettársításokkal keresi a megoldást munkaerőhiány gondjaira a BKV.
Legújabb közösségi médiás hirdetéseiben gumikerekes járművek mellé keres "személyi edzőket". A munkakör betöltéséhez jó erő- és állóképességet, fitt alkaltot várnak el.
Gyúrunk, vazze?
Feladatuk a buszok testi épségének megóvása, valamint a maximum kihozása belőlük: nem hagyni, hogy ellustuljanak. “Szenteld figyelmed a buszainknak, vidd végig velük az edzést!” - olvasható a hirdetésben, amely a járműszerelés kifejezést gondosan kerüli, bár a kereket cserélő, pocakosodó személyi edzők munkaruhája jelzi: itt nem edzőterembe csábítják az érdeklődőket.
|
A másik toborzási hirdetés wellness részleg indítását jelenti be. Azt magyarázza el a képsorozatokból álló klip, hogy mitől a wellness a villamos karbantartása, felújítása, javítása, de az is igaz, hogy a bejárzsás nem a rációra, hanem a jelentkezők érzelmeire igyekeznek hatni: a wellnesre jelentkezők jutalma a versenyképes juttatásokon kívül egy csillogó szempár és egy mosoly lesz. Utóbbival a Combinók szmájliasított vezetőfülkés pofijára utalnak.
|
Az idealisztikus világot hozó BKV imázst már tavaly jelezte a sofofőrtoborzó filmecske, amiben az otthon melegét adó kandalló mellől a kisfiú drónnal küldi uzsonnáját BKV-buszokat vezető apukája után.
Kiakadtak a sofőrök a BKV idilli reklámján
Nehezen emésztik a BKV sofőrjei a cég toborzófilmjét, amelyben boldog, kisimult sofőr érkezik haza a kandalló melegéhez, és kisfia drónnal küldi utána az otthon felejtett harapnivalót. A szakszervezet szerint a 9 napos munkahét után nem így néznek ki a sofőrök, a kampányfilm az ötvenes évek propagandáját idézi.
A BKV okkal alkalmaz megszépítő eszközöket is a munkaerő elvándorlás elleni sziszifuszi harcában, mivel százával hagyják el a céget.
Szökik a munkaerő
Információink szerint januárban százhúszan, februárban kilencvenen távoztak, egyharmaduk maga kezdeményezte a váltást, majdnem ugyanennyien próbaidő alatt látták be, nem itt teljesedik ki a jövőjük. Sokan közülük eredeti szakmájukhoz térnek vissza, villanyszerelőként, burkólóként, de ha az ALDI árufeltöltőjéként folytatják, akkor is többet kereshetnek, mint a BKV-nál.
A Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségénél is kiütötte a biztosítékot a vakóságtól ismét elrugaszkodó eklám. “Furcsa, hogy a BKV reklámszakemberei" úgy gondolják, ilyen toborzó szöveggel a szakemberek megrohanják a BKV-t, hiszen már a versenyképes fizetéssel se jönnnek ide. A 400 ezer forintos álomfizetés is csak ígéret marad, már nem is merik reklámozni, ami nem csoda: a érintett dolgozok tájékoztatása szerint átlag 220-230 000 forintot kapnak” – mondta a Narancs.hunak Szabó István, a BTDSZSZ elnöke.
Megkérdeztük a BKV-t is a 2018-ban kilépett dolgozók létszámáról, összetételéről, de cikkünk megjelenéséig nem érkezett válasz.
Jön a sztrájk A BKV dolgozóinak 80 százalékát képviselő két legnagyobb érdekvédelmi szervezet, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeteinek Szövetsége és a Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége szerdán reggel hivatalos levélben jelentette be a BKV vezérigazgatójának, hogy sztrájkbizottságot alakítanak.
Mint megírtuk, a december óta tartó bértárgyalások négy hónap alatt se hozták közelebb a két oldalt, se az ezt követő egyhetes kollektív munkaügyi vita: a szakszervezetek 13 százalékos emelést kérnek, a BKV 5 százalékot ajánl. A jogszabályoknak és az ésszerűségnek megfelelve, várhatóan április első heteiben indulhat a munkabeszüntetés, ha nem lesz megállapodás. |