196 milliárd forintos nettó árbevételt és 19,7 milliárd adózott eredményt ért el 2024-ben az energia- és üdítőitalokat kávékat gyártó Hell Energy Magyarország Kft. Ezen belül a belföldi értékesítés nettó árbevétele 84,7 milliárd forint, az exportértékesítésé pedig 111,3 milliárd forint volt – derült ki a cég konszolidált eredménykimutatásából, amely a Budapesti Értéktőzsde honlapján jelent meg.
A növekedés jelentős, ugyanis a Hell 2023-as évet 162 milliárd forintos nettó árbevétellel és 15,4 milliárd adózott eredménnyel zárta – írja a hvg.hu.
A Hell számára is rossz hír azonban, hogy az Országgyűlés kedden elfogadta „a gyermekek egészségének védelme” érdekében beterjesztett javaslatot, ami alapján a kiskorúak számára megtiltották az energiaital-vásárlást.
A döntésre a cég közleményben reagált. „Európában mindössze négy országban létezik hasonló jogszabály, ám a nemzetközi tapasztalatok alapján ezek hatása továbbra is kérdéses” – írták, hozzátéve, meggyőződésük, hogy az elfogadott korlátozás „nem feltétlenül a leghatékonyabb eszköz” a fiatalkorúak egészségének védelmére, ugyanis a tudatos fogyasztói döntéseket célzott tájékoztatással és edukációval érdemes támogatni.
„Ausztria számunkra példaértékű: a Red Bull ott tudott szabadon fejlődni, és az állam támogatta, hogy egy hazai márka globális sikert érjen el” – fogalmaztak a közleményben.