Lassan megszabadulnak ingatlanjaiktól az MNB-alapítványok
matolcsy_nagy_lead.jpg

Lassan megszabadulnak ingatlanjaiktól az MNB-alapítványok

  • narancs.hu
  • 2020. február 11.

Gazdaság

50 milliárdot vettek ki az ingatancégekből Matolcsy alapítványai.

A jegybankos Pallas Athéné-alapítványok ingatlanos cégei eladtak két, a budapesti Millenárison található irodaházukat, írja a hvg.hu az alapítványok közlése alapján. Ezen kívül megváltak még egy, a Debreceni Innovációs Tudásparkban működő háromszintes irodakomplexumtól is az alapítványok.

Az irodaházakért kapott bevétel az alapítványok vagyonkezelőjéhez került, kötvények formájában.

A Millenáris Classic és Avantgarde irodaházak új tulajdonosa egy Skygreen Buildings nevű kft. lett, amelyet 2018 végén vásárolt meg a Green Ingatlanfejlesztő Befektetési Alap. Ez 2018 júliusa óta létezik, és az Equilor Alapkezelő Zrt. kezeli.

A debreceni ingatlan is egy olyan alaphoz került, amit az Equilor kezel.

Szintén az Equilorhoz került a Vízház Zrt., és azzal együtt a Várkert Bazár tőszomszédságában álló Ybl Vízház, amire nem olyan rég még nagyon büszkék voltak Matolcsyék. Rengeteg pénz ment a műemlék felújítására, . eredetileg „tudományos konferenciák helyszíneként, kortárs képzőművészeti kiállító- és rendezvényközpontként” tervezték hasznosítani.

Eladták azt a céget is, ami az Andrássy út 40-42. alatt levő épületeket birtokolta. Ezeket három éve vásároltak meg az alapítványok, 14,9 millió euróért.

Az alapítványok 2019 végére a még meglevő ingatlanokkal együtt 274,8 milliárdos vagyonról számoltak be, ebből 238 milliárd volt a vagyonkezelő Optimánál.

Ráadásul immáron csak egy Pallas Athéné Alapítvány van, mert év elején összeolvadtak az MNB alapítványai.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.