Rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot rendelt el a légitársaságoknál Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter – közölte a fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).
Mint írták, a minisztérium "a problémák maradéktalan felszámolása és a magyar családok érdekében" lép fel határozottan a jogsértést elkövető légitársaságokkal szemben.
A közleményben ugyanakkor azt is megállapítják, hogy a kormány és az NGM intézkedéseinek köszönhetően már megszűnt a korábban tapasztalt repülőtéri káosz, csökkentek a járatkésések és járattörlések, de "továbbra is tapasztalhatók problémák a légiközlekedéssel összefüggésben, hiszen még mindig megfigyelhető jogos fogyasztói elégedetlenség", ezért aztán a fogyasztóvédelmi hatóság szakmai irányítójaként az NGM rendkívüli témavizsgálatot rendel el a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező Budapest Főváros Kormányhivatalánál a légitársaságok működésével kapcsolatban.
Hozzátették: a fogyasztóvédelmi hatóságként eljáró kormányhivatal hatáskörébe tartozik a légijáratok késésével és törlésével kapcsolatos szabályok betartásának ellenőrzése, az esetleges panaszkezelési előírások megszegésének szankcionálása, valamint a tisztességtelen, megtévesztő kereskedelmi gyakorlatok feltárása. Jogsértés esetén szigorú hatósági fellépés és megfelelő mértékű, visszatartó erejű bírság kiszabása indokolt.