Reklámjai miatt büntették meg a szoláriumos hálózatot

  • Narancs.hu/MTI
  • 2020. február 25.

Gazdaság

A bioszolárium állítása szerint "immunrendszer erősítő" és "segíti a kalcium beépülését" - a Versenyhivatalt viszont nem győzték meg.

A GVH kedden közölte, hogy 7 millió forint bírságot szabott ki a KiwiSun bioszolárium franchise hálózatot működtető Fox Consulting Kft.-re, amely reklámjaival megsértette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát.

A GVH azt állapította meg, hogy a cég a "fokozza az endorfin termelődését", "segíti a kalcium beépülését", "jobban mozognak az ízületek", "immunrendszer erősítő" típusú állításokkal igazolatlan, egészségre ható állítást tett, emellett nem fejtette ki, hogy a "zöld bio", "bio" és a "természet erejével" típusú állítások alatt mit ért, ami így - önmagában is, de különösen a fentiekkel együtt - szintén igazolatlan, egészségre ható állításnak minősül. A "speciális fény", a "világon egyedülálló technológia" és az "egész Európában piacvezető újdonság" típusú állításokkal pedig igazolatlanul állította piacelsőségét.

A hivatal a bírság mellett a vállalkozást eltiltotta a jogsértő kereskedelmi gyakorlat folytatásától, mert úgy ítéli meg, hogy aggályos igazolatlanul egészségesnek feltüntetni olyan szolgáltatást, amely a tudomány jelenlegi állása szerint kifejezetten káros lehet az egészségre.

A KiwiSun vitatja a versenyhivatal döntését - a cég határozott álláspontja, hogy mindig a hatósági előírásoknak megfelelően, és az orvosi kutatások eredményei szerint kommunikálta a szolárium szolgáltatást - írták közleményükben.

Figyelmébe ajánljuk