A Közgépet 2015 nyarán zárták ki három évre az összes magyar közbeszerzésből. Az indok az volt, hogy a Szása 1 és Szása 2 építőhajók fedélzetének méretét pontatlanul adták meg. Mindezt egy olyan közbeszerzés során, ahol Simicska cége 200 millióval olcsóbb ajánlatot adott be, mint a Mészáros-féle konzorcium. A Közgép ez után bírósághoz fordult, és az első- és másodfokú győzelem után, a Kúria is a Közgépnek adott igazat, számolt be a 24.hu
Győzött az igazság, immár harmadszor – mondta a bíróságon a Közgép szóvivője. Puskár Anett szerint élénkíteni fogja a versenyt, ha a cég jobb árajánlataival ismét bekapcsolódhat a közbeszerzésekbe. A szóvivő szerint a Közgép nem mond le a kétéves kiesés okozta károk miatti kárigényéről. Egyelőre szakértők vizsgálják, ki ellen és mekkora összegre nyújtsák be a számlát.