Okosan taktikázik a Fidesz a jövő évi költségvetéssel

  • narancs.hu
  • 2017. május 10.

Gazdaság

Most épp a katonák kerültek sorra.

Választási év következik, így nem meglepő, hogy a kormány elsődleges célja a jövő évi költségvetéssel a választópolgárok megvétele. Épp ma reggeli írásunkban idéztük Mellár Tamás közgazdászt, aki arról beszélt. „Jól látni, választás előtt miként emelik a köztisztviselői béreket, a nyugdíjakat.”

Mellár: Lehet, hogy az elmúlt egy-két hónapban jött el az az embereknél, hogy nemet kell mondani

A következő évi költésvetés Varga Mihály tiltakozása ellenére is nyilván választási költségvetés lesz, lám, Bözsi néni is, ha tehetné, minden évben szavazna a kormányfőre, mert választáskor várható a nyugdíjemelés.

Így talán az sem olyan meglepő, hogy a katonáknak is kijár a bőséges támogatás: plusz 73 milliárd forint jár nekik a jövő évi költségvetésben. A 24.hu tájékoztatása szerint az összeget elsősorban a katonák illetményének emelésére fordítják majd.

A M1 aktuális reggeli műsorában Vargha Tamás kiemelte: 2019-re a jelenlegi felével emelkedik a katonák illetménye, de jutnak források a laktanyák és a felszerelés fejlesztésére is. Közölte: a tízéves haderőfejlesztési program célja, hogy "erős, látható" legyen a régióban a magyar honvédség, amelynek 2010 előtt számos képességét leépítették.

Az államtitkár hangsúlyozta, a Zrínyi 2026 program eredményeként a magyar haderő megfelel majd a NATO azon elvárásának, hogy a GDP legalább két százalékát honvédelemre fordítsák. Megemlítette, öt tagállam teljesíti ma ezt a kívánalmat, miközben “a többség nagyon messze van” ettől.

A kormány katonásdi terveiről és pénzköltéséről korábban részletesen is írtunk:

Védd magad!

Egyre jobban szereti a katonásdit a kormány: 197 lőteret, húsz­ezer tartalékos katonát, s belőlük minden járásban területvédelmi egységeket szeretne látni, hogy a lakosság „szükség esetén jól motivált és nagy ellenálló képességű ellenfélként" léphessen fel.

Figyelmébe ajánljuk

Mészáros és Szíjj autópályakezelője: az autósokon múlik, ne legyen dugó a felújítások alatt

A NER-es céget kérdeztük, miért változtatták akadálypályává az M3-ast, ahol egyszerre hat-nyolc szakaszon végeznek sávkorlátozásokkal járó felújítást, amivel gyakran 5 kilométeres dugókat okoznak több mint egy éve. Mészáros Lőrinc és Szíjj László konzorciuma szerint az autósokon múlik, hogy ne torlódjanak fel. A felújítások jövőre is folytatódnak, a dugók még egy évig biztos kitartanak.