Világszterte hódít a sajátmárkás termék, a főzés és az otthoni szórakozás

  • narancs.hu
  • 2024. augusztus 8.

Gazdaság

Az EY kutatása szerint világszerte megütötte az embereket az infláció.

Világszerte megterheli a háztartások költségvetését a tartós infláció, ami kihat a vásárlási szokásokra is, derül ki az EY 30 ország több mint 23 ezer fogyasztójának megkérdezésével készült kutatásából. 

 A megkérdezettek 85 százaléka nyilatkozott úgy, hogy aggódik a pénzügyi, anyagi helyzete miatt, emellett 72 százalék mondta, hogy árérzékenyebbé vált, különösen az élelmiszerek és más alapvető árucikkek esetében. Háttérbe szorul az ételrendelés, inkább otthon főznek az emberek, de kevesebb jut divatcikkekre, szépségápolásra, valamint szórakoztató elektronikára is. Tipikus program lett az eljárogatás helyett, hogy áthívják a barátokat, ismerősöket. 

 Az emelkedő költségek hatására a fogyasztók közel egyharmada már a saját márkás termékeket részesíti előnyben, és többségük szerint ezek ugyanúgy megfelelnek az igényeiknek a kutatás szerint. Sőt, több mint harmaduk nem is tervezi, hogy visszatér a korábban preferált prémium termékekhez. A kiskereskedelmi láncok igyekeznek ezt  trendet meglovagolni, ami a prémium cikkek forgalmazói  számára rendkívül kellemetlen hír. 

 A saját márkás termékek iránti lelkesedés nem csupán a közepes és alacsonyabb jövedelmű rétegeket jellemzi - írja a közlemény. A tehetősebb fogyasztók is ilyen árucikkeket vásárolnának a jövőben, és ezt minden kategóriában fontolóra veszik, beleértve a friss élelmiszereket, az otthoni és háztartási termékeket, a csomagolt élelmiszereket, a ruházatot, cipőket és kiegészítőket, a testápolási, valamint a szépségápolási és kozmetikai cikkeket is.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

„A Száraz november azoknak szól, akik isznak és inni is akarnak” – így készítették elő a Kék Pont kampányát

Az idén már kilencedik alkalommal elindított kampány hírét nem elsősorban a plakátok juttatják el az emberekhez, hanem sokkal inkább a Kék Pont önkéntesei, akik a Száraz november nagyköveteiként saját közösségeikben népszerűsítik a kezdeményezést, sőt, néhány fővárosi szórakozóhely pultjaira „száraz” itallapokat is visznek.

Állami támogatás, pályázatírás, filozófia – Kicsoda a halloweeni tökfaragást megtiltó zebegényi polgármester?

Ferenczy Ernő még alpolgármesterként tevékenyen részt vett abban, hogy az előző polgármester illetményét ideiglenesen felfüggesszék. Közben saját vállalkozása tetemes állami támogatásokban részesült. Zebegény fura urát úgy ismerik, mint aki alapvetően nem rosszindulatú, de ha elveszíti a türelmét, akkor stílust vált. 

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.