Világszterte hódít a sajátmárkás termék, a főzés és az otthoni szórakozás

  • narancs.hu
  • 2024. augusztus 8.

Gazdaság

Az EY kutatása szerint világszerte megütötte az embereket az infláció.

Világszerte megterheli a háztartások költségvetését a tartós infláció, ami kihat a vásárlási szokásokra is, derül ki az EY 30 ország több mint 23 ezer fogyasztójának megkérdezésével készült kutatásából. 

 A megkérdezettek 85 százaléka nyilatkozott úgy, hogy aggódik a pénzügyi, anyagi helyzete miatt, emellett 72 százalék mondta, hogy árérzékenyebbé vált, különösen az élelmiszerek és más alapvető árucikkek esetében. Háttérbe szorul az ételrendelés, inkább otthon főznek az emberek, de kevesebb jut divatcikkekre, szépségápolásra, valamint szórakoztató elektronikára is. Tipikus program lett az eljárogatás helyett, hogy áthívják a barátokat, ismerősöket. 

 Az emelkedő költségek hatására a fogyasztók közel egyharmada már a saját márkás termékeket részesíti előnyben, és többségük szerint ezek ugyanúgy megfelelnek az igényeiknek a kutatás szerint. Sőt, több mint harmaduk nem is tervezi, hogy visszatér a korábban preferált prémium termékekhez. A kiskereskedelmi láncok igyekeznek ezt  trendet meglovagolni, ami a prémium cikkek forgalmazói  számára rendkívül kellemetlen hír. 

 A saját márkás termékek iránti lelkesedés nem csupán a közepes és alacsonyabb jövedelmű rétegeket jellemzi - írja a közlemény. A tehetősebb fogyasztók is ilyen árucikkeket vásárolnának a jövőben, és ezt minden kategóriában fontolóra veszik, beleértve a friss élelmiszereket, az otthoni és háztartási termékeket, a csomagolt élelmiszereket, a ruházatot, cipőket és kiegészítőket, a testápolási, valamint a szépségápolási és kozmetikai cikkeket is.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.