Lázár János soha nem szívott fehér port meztelen nők hasáról

  • narancs.hu
  • 2014. június 6.

Hírnarancs

Ahogy a sajtóra sem gyakorolt nyomást soha. Csak mi érezzük úgy ezen a verőfényes pénteken, hogy a magyar közéletben mindenki súlyosan be van tépve?

Lázár János a politika világának Mórickájává küzdötte fel magát. Minden történet róla szól. Tegnap már részletesen áttekintettük, hogy jószerivel nincs is olyan nagy horderejű kérdés, amiben ne vinne kiemelten fontos és mindannyiszor dicstelen szerepet. Ezért tartjuk fontosnak leszögezni: kivételesen nem ő, hanem a nap legszórakoztatóbb balfékje címet ellentmondást nem tűrve besöprő Gyenes Levente volt az, akiről úgymond kompromittáló fotók jelentek meg. A Blikk oldalán megtekinthető fotóművészeti alkotásokon fehér porok és meztelen nők között forgolódik Gyömrő elesett, pucér polgármestere.

A Lázár János-jelenségben az a csodálatos, hogy mindenki róla beszél, rá haragszik, ellene tör, miközben napnál világosabb, hogy Lázár János mint önálló akarat nem létezik. Lázár János egy szimbólum, Orbán Viktor gyávaságának két lábon járó jelképe. Tulajdonképpen nem is kell prezidenciális rendszert kiépíteni – az már készen van. Aki pedig azt gondolja, csak légből kapott spekuláció, hogy Lázár János kezével Orbán Viktor cselekszik, annak ajánljuk a miniszterelnök mai szavait, ti. hogy Lázárt azért kérte fel a miniszteri posztra, mert „fiatalok a csatába, öregek a tanácsba”. Orbán szerint a kabinettel szembeni támadások gyakorisága és ereje Lázár János eredményes munkájának bizonyítéka lesz, sőt már most is az. A Miniszterelnökség vezetőjére irányított „ólmot és vasat” valójában a kormányfőnek szánják – összegez az Index.

Elment a János a csatába

Elment a János a csatába

Fotó: MTI

Majdnem azt írtuk, hogy „tudósít”, de hát nem tudósíthatott, csak a közmédia. Nem viccelünk, Magyarország kormányának kinevezésére konkrétan nem engedték be a sajtót. A sajtó az csak öntse az ólmot a Lázárra, Orbán Viktor közelébe nem megyünk!

És ha már sajtó: az mennyire perverz, hogy a reklámadó elleni példátlanul széles körű tiltakozás, a tegnap este elsötétülő honlapok (mi is lekapcsoltunk negyedórára) és a mai fehér újságoldalak voltaképpen annak köszönhetők, hogy Simicska Lajos berágott Orbán Viktorra? Ennél már csak az pszichedelikusabb, hogy sokan ezt tényleg a szakmai szolidaritás nagy pillanatának tartják.

Azt Lázár Jánostól már napok óta tudjuk, hogy a reklámadó célja a gyerekek megsegítése, ma pedig Kubatov Gábortól értesültünk róla, hogy a stadionépítések célja sem más, mint a gyerekek megmentése. Megismételjük: ezeket nem mi találjuk ki súlyosan benarkózva, tényleg ezt mondta a két derék honfi (lásd itt és itt).

Nem lennénk meglepve, ha a magyar ifjúság védelme állna amögött is, hogy Orbán Viktor végre eldöntötte, pontosabban ma végre nyilvánosságra hozta döntését: felköltözik a várba. Ott fog székelni a bölcs uralkodó, távol a politika mocskától, fényes elszigeteltségben. Üdvözlet a győzőnek!

Gyenes Leventének és Major Lázárnak pedig küldjük ezt a vidám nótát, mielőtt otthagyjuk az irodát, és szippantunk egy kis friss levegőt.

Figyelmébe ajánljuk

Helyreigazítás

  • narancs.hu

Helyreigazítás az Egy elképesztő történet: gondnokság alá akarta vetetni egykori barátját, majd bíróságra ment, de a pert is elbukta című cikk miatt.

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.