Lázár János soha nem szívott fehér port meztelen nők hasáról

  • narancs.hu
  • 2014. június 6.

Hírnarancs

Ahogy a sajtóra sem gyakorolt nyomást soha. Csak mi érezzük úgy ezen a verőfényes pénteken, hogy a magyar közéletben mindenki súlyosan be van tépve?

Lázár János a politika világának Mórickájává küzdötte fel magát. Minden történet róla szól. Tegnap már részletesen áttekintettük, hogy jószerivel nincs is olyan nagy horderejű kérdés, amiben ne vinne kiemelten fontos és mindannyiszor dicstelen szerepet. Ezért tartjuk fontosnak leszögezni: kivételesen nem ő, hanem a nap legszórakoztatóbb balfékje címet ellentmondást nem tűrve besöprő Gyenes Levente volt az, akiről úgymond kompromittáló fotók jelentek meg. A Blikk oldalán megtekinthető fotóművészeti alkotásokon fehér porok és meztelen nők között forgolódik Gyömrő elesett, pucér polgármestere.

A Lázár János-jelenségben az a csodálatos, hogy mindenki róla beszél, rá haragszik, ellene tör, miközben napnál világosabb, hogy Lázár János mint önálló akarat nem létezik. Lázár János egy szimbólum, Orbán Viktor gyávaságának két lábon járó jelképe. Tulajdonképpen nem is kell prezidenciális rendszert kiépíteni – az már készen van. Aki pedig azt gondolja, csak légből kapott spekuláció, hogy Lázár János kezével Orbán Viktor cselekszik, annak ajánljuk a miniszterelnök mai szavait, ti. hogy Lázárt azért kérte fel a miniszteri posztra, mert „fiatalok a csatába, öregek a tanácsba”. Orbán szerint a kabinettel szembeni támadások gyakorisága és ereje Lázár János eredményes munkájának bizonyítéka lesz, sőt már most is az. A Miniszterelnökség vezetőjére irányított „ólmot és vasat” valójában a kormányfőnek szánják – összegez az Index.

Elment a János a csatába

Elment a János a csatába

Fotó: MTI

Majdnem azt írtuk, hogy „tudósít”, de hát nem tudósíthatott, csak a közmédia. Nem viccelünk, Magyarország kormányának kinevezésére konkrétan nem engedték be a sajtót. A sajtó az csak öntse az ólmot a Lázárra, Orbán Viktor közelébe nem megyünk!

És ha már sajtó: az mennyire perverz, hogy a reklámadó elleni példátlanul széles körű tiltakozás, a tegnap este elsötétülő honlapok (mi is lekapcsoltunk negyedórára) és a mai fehér újságoldalak voltaképpen annak köszönhetők, hogy Simicska Lajos berágott Orbán Viktorra? Ennél már csak az pszichedelikusabb, hogy sokan ezt tényleg a szakmai szolidaritás nagy pillanatának tartják.

Azt Lázár Jánostól már napok óta tudjuk, hogy a reklámadó célja a gyerekek megsegítése, ma pedig Kubatov Gábortól értesültünk róla, hogy a stadionépítések célja sem más, mint a gyerekek megmentése. Megismételjük: ezeket nem mi találjuk ki súlyosan benarkózva, tényleg ezt mondta a két derék honfi (lásd itt és itt).

Nem lennénk meglepve, ha a magyar ifjúság védelme állna amögött is, hogy Orbán Viktor végre eldöntötte, pontosabban ma végre nyilvánosságra hozta döntését: felköltözik a várba. Ott fog székelni a bölcs uralkodó, távol a politika mocskától, fényes elszigeteltségben. Üdvözlet a győzőnek!

Gyenes Leventének és Major Lázárnak pedig küldjük ezt a vidám nótát, mielőtt otthagyjuk az irodát, és szippantunk egy kis friss levegőt.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.