A zeneipart is letarolná a Facebook
facebook.jpg

A zeneipart is letarolná a Facebook

  • narancs.hu
  • 2018. március 6.

Interaktív

A fiatalok egyre inkább elpártolnak a közösségi oldaltól, lépnie kell Zuckerbergnek.

A legtöbbet megosztott tartalom tavaly a Facebookon nem egy álhír volt, vagy egy cuki macskás videó, hanem a 2017 megaslágáre, a Despacito videklipje. Luis Fonsi dalát 22 milliószor osztották meg az oldalon, írja a Financial Times.

A probléma ezzel csupán az, hogy ezek a megosztások a YouTube oldalára irányították a felhasználókat, ennek pedig nem örültek a Facebooknál. A közösségi oldal szertne a legnagyobb videomegosztó lenni, és úgy tűnik, most hatalmas lépést tettek ennek irányába. Az FT szerint már alá is írták a megállapodást a világ két legnagyobb kiadójával, a Universal Music Grouppal és a Sony/ATV-vel. A megállapodás nem csak azt teszi lehetővé, hogy a Facebookon megjelenjenek a kiadókhoz tartozó videoklipek (eddig ezek a videók csak a Google tulajdonában álló YouTube-on voltak elérhetőek), hanem azt is, hogy ezek a zenék a felhasználók által feltöltött videók hátterében is lehessen hallgatni ezeket a zenéket. Míg a YouTube automatikusan letiltja azokat a videókat melyekben jogvédett zenék hallhatóak, a Facebook kifejezetten bátorítaná ezen videók feltöltését, legyen szó karaoke videókról vagy esküvői felvételekről.

A lap úgy tudja, a videóklipek már idén megjelenhetnek a Facebookon. Ez a lépés egyértelműen a YouTube ellen irányul, és hatalmas összegekről van szó: a videómegosztó oldal látogatóinak a fele a klipek miatt megy fel az oldalra.

A Facebookot az is motiválhatja, hogy a 25 év alattiak szinte menekülnek az oldalról, és sokkal inkább az Instagramot vagy a Snapchatet használják.

A videók joga abban is segíthet a cégnek, hogy tartalommal tudja megtölteni azt a nagyképernyős videcset-eszközt, melyen régóta dolgoznak. Ráadásul úgy jutnak tartalomhoz, hogy ezúttal sem válna tartalom-előállítóvá az oldal.

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.