A zeneipart is letarolná a Facebook
facebook.jpg

A zeneipart is letarolná a Facebook

  • narancs.hu
  • 2018. március 6.

Interaktív

A fiatalok egyre inkább elpártolnak a közösségi oldaltól, lépnie kell Zuckerbergnek.

A legtöbbet megosztott tartalom tavaly a Facebookon nem egy álhír volt, vagy egy cuki macskás videó, hanem a 2017 megaslágáre, a Despacito videklipje. Luis Fonsi dalát 22 milliószor osztották meg az oldalon, írja a Financial Times.

A probléma ezzel csupán az, hogy ezek a megosztások a YouTube oldalára irányították a felhasználókat, ennek pedig nem örültek a Facebooknál. A közösségi oldal szertne a legnagyobb videomegosztó lenni, és úgy tűnik, most hatalmas lépést tettek ennek irányába. Az FT szerint már alá is írták a megállapodást a világ két legnagyobb kiadójával, a Universal Music Grouppal és a Sony/ATV-vel. A megállapodás nem csak azt teszi lehetővé, hogy a Facebookon megjelenjenek a kiadókhoz tartozó videoklipek (eddig ezek a videók csak a Google tulajdonában álló YouTube-on voltak elérhetőek), hanem azt is, hogy ezek a zenék a felhasználók által feltöltött videók hátterében is lehessen hallgatni ezeket a zenéket. Míg a YouTube automatikusan letiltja azokat a videókat melyekben jogvédett zenék hallhatóak, a Facebook kifejezetten bátorítaná ezen videók feltöltését, legyen szó karaoke videókról vagy esküvői felvételekről.

A lap úgy tudja, a videóklipek már idén megjelenhetnek a Facebookon. Ez a lépés egyértelműen a YouTube ellen irányul, és hatalmas összegekről van szó: a videómegosztó oldal látogatóinak a fele a klipek miatt megy fel az oldalra.

A Facebookot az is motiválhatja, hogy a 25 év alattiak szinte menekülnek az oldalról, és sokkal inkább az Instagramot vagy a Snapchatet használják.

A videók joga abban is segíthet a cégnek, hogy tartalommal tudja megtölteni azt a nagyképernyős videcset-eszközt, melyen régóta dolgoznak. Ráadásul úgy jutnak tartalomhoz, hogy ezúttal sem válna tartalom-előállítóvá az oldal.

Figyelmébe ajánljuk