A koronavírusra kerestek rá a legtöbbször Magyarországon is 2020-ban - derül ki a legfelkapottabb Google-keresések 2020-as listájáról.
A Google szerdán hozta nyilvánosságra a 2020-es keresési trendeket, amelyek egyedi betekintést engednek abba, mi érdekelte leginkább a világot és Magyarországot idén. A legfelkapottabb keresések között azok a kifejezések szerepelnek, amelyek 2020-ben hosszabb időn keresztül kiugró forgalmat eredményeztek a 2019-es keresésekhez képest.
A magyar abszolút lista élén a globális listával megegyezően a koronavírus áll. Ezt követi az amerikai elnökválasztás és az online oktatást segítő Google Classroom, majd a Telex kifejezés. A top 10-es listára felkerült még Benedek Tibor, Gesztesi Károly és Kobe Bryant, valamint a koronavírus-térkép, a Magyar Közlöny és a szintén az oktatást segítő Redmenta is.
A sorozatok közül a Mintaapák, a Bátrak Földje és a Mellékhatás voltak a legkeresettebbek, a könyvek között a Kisasszonyok, a 365 nap és a Vaják kerültek az élre, de a top 5-be bekerült a Bogyó és Babóca is. A sporteseményeknél a Magyarország-Izland mérkőzés és a Kézilabda EB, a videójátékok közül pedig az Among Us és a Valorant érdekelték leginkább a magyar internetezőket. Az oktatással kapcsolatban a digitális oktatás különböző platformjai dominálták a kereséseket.
A receptek terén a palacsinta, az édesburgonya, a kuglóf, a bulgur és a karaj mozgatta meg idén leginkább a magyarokat.
Globálisan szintén a koronavírus volt a legkeresettebb kifejezés, emellett a top 5-be bekerült az amerikai választási eredmények, Kobe Bryant, a Zoom és az IPL, amely az indiai krikettbajnokság.
2019-ben Magyarországon az önkormányzati választások, globálisan pedig az Indiai-Dél-Afrikai krikettmérkőzések vezették a legfelkapottabb Google-keresések listáját.
A teljes magyar listát itt, a globálisat itt lehet böngészni!