Eltűnt az egyik legnagyobb hazai Facebook-csoport, az Asszonysutyorgó

  • narancs.hu
  • 2024. november 18.

Interaktív

A főleg „női témákkal” foglalkozó csoportnak 350 ezer tagja volt. A Facebook felfüggesztette az oldalt, egyelőre nem tudni miért. 

Eltűnt az éterben az Asszonysutyorgó nevet viselő Facebook-csoport – vette észre a Telex. Mint írja a lap, az eltűnése előtt 325 ezer fős – ezzel valószínűleg az egyik legnagyobb hazai – csoport a magyar internet egyik legaktívabb szegleteként elsősorban „női témákkal” foglalkozott, és bizonyos értelemben hiteles lenyomatot képzett a magyar társadalmi viszonyokról.

„Valódi asszonyok, valódi kérdések, segítő válaszok házimunkáról, családról! Isten hozott az Asszonysutyorgóban! Érezd jól magad!” – ennyi olvasható még a csoport leírásából. A csoport tagja nap mint nap posztoltak elsősorban női problémákról, de gyakoriak voltak a szórakoztató történeteket megosztó bejegyzések. Az anonim posztolás lehetőségével egy idő után olyan bejegyzések is megjelentek, amelyekben egyes tagok családon, kapcsolaton belüli erőszakról számoltak be.

Az eredeti Asszonysutyorgó mellett egyébként sok másik, hasonló nevű és tematikájú csoport is működik már a Facebookon, több a tízezer tagot is eléri. A lap cikke után a csoport adminisztrációja egy új Asszonysutyorgót hozott létre, amelynek már most több ezer tagja van. Bejegyzésében azt írja, egyelőre ismeretlen okok miatt a Facebook felfüggesztette az eredeti csoportot, jelenleg elbírálás alatt van.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.