tévéSmaci

Gyémántkakas

  • tévésmaci
  • 2019. december 14.

Interaktív

Amikor Sztupa és Troché keresztezték a flamingót a sertéssel, egy nagy marhaságnak indult az egész, de végül tudományos szenzáció lett belőle. Aztán lassan megszokták az emberek, s még később kijöttek a nagy kísérlet árnyoldalai is. De haladjunk sorjában. A kiindulási alap ugyebár az volt, hogy a flamingók is rózsaszínűek, meg a sertések is. A fekete sertéseket ilyenformán eleve kizárták a kísérletsorozatból, bár inkább csak önmaguk megnyugtatására, azokat a párducokkal próbálták keresztezni, hatalmas kudarc lett a vége, villámgyorsan száguldó karcsú disznók születtek, először agárversenyen próbálkoztak velük, egy kis sminkkel simán elmentek agárnak, de nem gerjedtek eléggé a műnyúlra, viszont nem sokkal a rajt után már elkapták és felzabálták az igazi agarakat, a közönség pedig dühödten követelte vissza a fogadási összegeket. Így a pár kísérleti példányt cirkuszoknak adták el, ott legfeljebb az idomárt zabálják fel, arra meg nem lehet fogadni, így a közönség kifejezetten díjazza az ilyesmit. (Persze később nem csak az idomárt, a műlovart is fölfalták, sajna a lovaival együtt. Amikor viszont a táncoló mopszlik kerültek volna sorra, az érzékeny bohóc rájuk hívta a vadvédelmet.) A flamingó-sertés házasítással semmi ilyen probléma nem akadt, a szép, kicsattanó rózsaszín disznók tök nyugiban álltak fél lábon, akár naphosszat is. A fiatalabb egyedek a repüléssel is sikerrel próbálkoztak, többet közülük leigazolt a Pink Floyd (a rosszabbul repülő példányok az emlékzenekaroknál helyezkedtek el). Vitték őket mások is, mint a cukrot, sorban álltak az állatkertek, élénk érdeklődést mutatott a mezőgazdasági szektor, a fél lábon állás miatt ugyanis kiváló madárijesztőknek bizonyultak a… – kik is? Bizony a legnagyobb gondot a névadás okozta! Csőrös disznó? Pigmingó? Mind nagyon hülyén hangzott.

Pénteken (15-én) este kilenckor az HBO 2-n kezdődik a valaha talán jobb napokat is látott Terry Gilliam 2018-as műve, Az ember, aki megölte Don Quijotét.

Szombaton este ugyancsak kilenckor a Film Café leadja a Betörő az albérlőm 2004-es kiszerelését Coe­nék tollából. Nos, ebből az alkalomból el kell mondanunk, hogy ez a legrosszabb opció, mert hisz’ ki ne emlékezne az 1955-ös kiszerelésre, melyben maga Alec Guinness szédítette a nagyérdeműt, de az akkor még határozottan színésznek tűnő későbbi pojáca, Peter Sellers is nagyot ment. Mellettük a derék Tom Hanks és Marlon, nem a Brando, hanem a Wayans hát hogyan is rúghatnának labdába? De megmondom én maguknak a legjobb megoldást, e kiváló műalkotásnak, mármint a Betörő az albérlőmnek a jövő héten lesz a bemutatója Miskolcon Harsányi Attilával és Fandl Ferenccel, válasszák azt. Közben ezt azért álmunkban sem gondoltuk volna, hogy ti. a Film Café promózza a miskolci színházat, hogy mik vannak! És még annál is mikebbek: éjjeli fél egy előtt a Paramount Channel hozza a heti kötelező Tarantinót a Kutyaszorítóban levetítésével.

Kedden a Cinemax 2 úgyszólván vacsoraidőben hozza A szent és a farkas c. Cannes-ban is kidekorált olasz filmet. A címből az ember a gubbiói farkasra gyanakodna, s ezt a vacsoraidő is alátámasztja, viszont a fülszöveg nem igazolja. Este fél tízkor a Duna belecsap a Happy Valley második évadába, úgyhogy maguk megint választhatnak: tévézés helyett Miskolc, Gubbio vagy Halifax.

 

 

 

Figyelmébe ajánljuk

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.

Gyurcsány abbahagyta

Arra, hogy miért, és hogy miért pont most hagyta abba, lehet racionális magyarázatot találni a külső szemlélőnek is, azzal együtt, hogy e személyes döntés valódi okairól biztosat egyetlen ember tudhat; esetleg kettő. A DK (is) csúnyán megbukott a tavaly júniusi EP-választáson, és bejött a képbe Magyar Péter és a Tisza; és a vak is látta, hogy ha van jövő az ellenzéki oldalon, az a Tiszáé. Ha valaki, akkor a Tisza kanyarítja be az addig ilyen-olyan ellenzéki pártokkal rokonszenvező és mérsékelt lelkesedéssel, de rájuk szavazó polgárokat.

Lengyel Tamás: A hallgatás igen­is politizálás!

Elegem van abból, hogyha elhangzik egy meredek kijelentés, amelytől, úgy érzem, kötelességem elhatárolódni, vagy legalábbis muszáj reagálnom, akkor felcímkéznek, hogy én politizálok – míg aki csak hallgat, az nem politizál – mondja interjúnkban a színész, aki azt is elárulta, hogy melyik politikusra hajaz leginkább a kormánypárti álinfluenszere.