videojáték

Lollipop Chainsaw

  • wilson
  • 2012. július 7.

Interaktív

Vannak mondatok, amikről az ember sose gondolná, hogy játékban fogja hallani: a "hadd fektessem meg az apád!" pontosan ebbe a kategóriába tartozik, de ha valaki ismeri Suda51 munkásságát, nem lepődik meg azon, hogy aLollipop Chainsaw-ban méterenként fog ehhez hasonló szövegekkel találkozni.

Ha Quentin Tarantino játékot csinálna, ez lenne az. Suda a játékvilág igazi fenegyereke, aki az éretlenséget művészi kiindulási pontként, egy tizenéves érdeklődési körét pedig alapanyagként használja, néha rettentően nehezen értelmezhető, néha pedig meglehetősen pórias tákolmányt barkácsolva belőle. Ez alól nem kivétel a Lollipop Chainsaw sem, amely leginkább két szék közé esve találja magát. A polgárpukkasztóan perverz helyzetek és a miniszoknyás, bugyiját előszeretettel mutogató tizenéves főhős legalább annyira karakteres zombiirtó eszköz, mint Joss Whedon Buffyja, csak ott az önparódiába hajló mitikuslény-kavalkád legalább színvonalas volt. Az infantilizmus és a perverzitás házasítása a játék egyetlen érdeme. A folyamatosan adagolt káromkodások, az átlagemberekként ábrázolt zombik humorosak ugyan, de még csak nyomokban se tudják elkendőzni a tényt, hogy élőholtakat ölni egy bizonyos darabszám felett korántsem olyan izgalmas. Még úgy sem, hogy erre iskolában, farmon vagy a nyolcvanas évek sikercímeit mímelő árkádban is van lehetőség, hol kombájnnal, hol Pac-Man-klónnal.

Az öncélú erőszak lehet humoros, de az önmagában még nem elég, hogy órákra a gép elé szögezzen. Még szerencse, hogy a japánok ezzel nem is próbálkoznak, a Lollipop Chainsaw csupán négy és fél órányi őrület egy bombázó szőkével, egy láncfűrésszel és az argó szinte felfoghatatlanul vastag szótárával, punkrock zenére és bugyuta történetre fűzve, lélek és tartalom nélkül, csak a hecc kedvéért. Egy elnyújtott poénért tizenkétezer forintot kifizetni viszont egyáltalán nem vicces.

Warner Bros.-Grasshopper Manufacture, PS3, X360

Figyelmébe ajánljuk

Két óra X

Ayn Rand műveiből már több adaptáció is született, de egyik sem mutatta be olyan szemléletesen az oroszországi zsidó származású, ám Amerikában alkotó író-filozófus gondolatait, mint a tőle teljesen független Mountainhead.

Megtörtént események

  • - turcsányi -

A film elején megkapjuk az adekvát tájékoztatást: a mű megtörtént események alapján készült. Első látásra e megtörtént események a 20. század második felének délelőttjén, az ötvenes–hatvanas évek egymásba érő szakaszán játszódnak, a zömmel New York-i illetékességű italoamerikai gengsztervilág nagyra becsült köreiben.

Élet-halál pálinkaágyon

Óvodás korunktól ismerjük a „Hej, Dunáról fúj a szél…” kezdetű népdalt. Az első versszakban mintha a népi meteorológia a nehéz paraszti sors feletti búsongással forrna össze, a második strófája pedig egyfajta könnyed csúfolódásnak tűnik, mintha csak a pajkos leánykák cukkolnák a nyeszlett fiúcskákat.

Egy fölényeskedő miniszter játékszere lett a MÁV

A tavalyi és a tavalyelőtti nyári rajtokhoz hasonlóan a vasúttársaság most sem tudott mit kezdeni a kánikula, a kereslet és a körülmények kibékíthetetlen ellentétével, s a mostani hosszú hétvégén ismét katasztrofális állapotok közt találhatták magukat az utasok.

A botrány határán

A Nádas-életműsorozat leg­újabb kötetét a színházi világnap alkalmából mutatták be az Örkény Színházban. Hogy hazai színházi életünk hogyan viszonyul ezekhez a magyar drámahagyományból kilógó művekhez, arra éppen egy Örkény-dráma, a Kulcskeresők címével válaszolhatunk.