Horvátországban csökkent az új fertőzöttek száma

  • narancs.hu
  • 2020. július 20.

Katasztrófa

A horvátok abban bíznak, hogy a maszk viselése hozta meg a hozzá fűzött reményeket, és ezért mérséklődött a fertőzés terjedése.

Horvátországban a válságstáb jelentése szerint vasárnap 25-tel nőtt és elérte a 4370-et az eddig megfertőzöttek száma. Szombaton még 92 újonnan azonosított fertőzöttről számoltak be. Két új haláleset is történt, így a járvány halálos áldozatainak száma 122-re emelkedett. Minkét elhunyt az idősebb korosztályhoz tartozott és voltak krónikus betegségeik. A betegek közül 147-en vannak kórházban, közülük kilencen lélegeztetőgépen. Az aktív betegek száma 1150.

A horvát járványhelyzet június közepén kezdett romlani, azt megelőzően egy hónapig nulla és három között mozgott a napi új esetek száma. A legtöbb új esetet, 140-et július 10-én regisztrálták az országban.

A területi eloszlás szempontjából a legtöbb megbetegedést Zágrábban, Eszék-Baranya és Vukovár-Szerémség megyében diagnosztizálták. A vírus családi összejöveteleken, főleg esküvőkön terjed. A válságstáb Vukovár-Szerémség megye polgári védelmi szervezetének kérésére az érintett megyében egy hónapra az esküvőkön részvevők létszámának a "szűk családi kört" határozta meg.
Krunoslav Capak, a horvát közegészségügyi intézet igazgatója elmondta: abban bíznak, hogy az arcmaszk viselése hozta meg a hozzá fűzött reményeket, és ezért mérséklődött a fertőzés terjedése. Az országban több mint egy hete kötelező a védőfelszerelés használata a legtöbb nyilvános zárt helyen.

A magyar kormány döntése alapján Horvátország  továbbra is a zöld kategóriába sorolt országok közé tartozik, vagyis a magyaroknak szabad a belépés Horvátországba, az onnan való visszatéréskor pedig nem kell 14 napos karanténba vonulni és nincs szükség negatív koronavírustesztre sem, a két ország határa tehát korlátozások nélkül átjárható.

(MTI)

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.