Már Pfizerre is lehet regisztrálni

  • narancs.hu
  • 2021. április 30.

Katasztrófa

Le is fagyott az EESZT, de azért érdemes próbálkozni.

Ma reggel többen jelezték, hogy nagy bejelentés nélkül, de megnyílt a lehetőség a vakcinaregisztrációs oldalon a Pfizer oltásra való jelentkezésre és időpontfoglalásra is - számolt be a 444.hu. A ma reggeli rádióinterjúban Orbán Viktor is beszélt arról, hogy ma Pfizert is lehet választani, de hozzátette, hogy a mai Pfizeres oltásnap után egy darabig nem lesz lehetőség ezt a vakcinát kapni:

Ma még tudunk oltani a Pfizerral, de holnaptól már nem, mert a diákoknak félre kell tenni, legközelebb hetek múlva jut majd csak Pfizer-vakcina másoknak.

Az információt az Origo is megerősítette, ahol április 30-án éjfél után valamivel jelent meg a hír, hogy az Országos Oltási Munkacsoport döntése értelmében a Sinopharm és AstraZeneca mellett az oltásra regisztráltak a Pfizer vakcinájára is foglalhatnak időpontot péntekre a kórházi oltópontokra.

Ahogy írják, a foglalási lehetőség a reggeli órákban nyílt meg, és előreláthatóan 10 órától már kezdik is az oltást a Pfizerrel is. Összesen 101 kórházban este 9-ig lesz lehetőség ma oltást kapni. Az oltópontokra a közlés szerint 100 ezer Pfizer vakcina érkezett, és azt remélik, ezt ma sikerül is beadni.

Időpontot az eeszt.hu oldalon lehet foglalni azoknak, akik már regisztráltak oltásra. Reggel 8 körül azonban az oldal már nem volt elérhető, beszámolók szerint előtt is akadozott. 

Jelenleg azt írják:

Az EESZT portálja jelenleg korlátozottan érhető el. A betegellátás menetét a fennakadás nem befolyásolja, a medikai rendszerek EESZT kapcsolata zavartalan. Amennyiben az EESZT portál szolgáltatásait kívánja igénybe venni, kérjük, látogasson vissza oldalunkra később. Kollégáink dolgoznak az elérhetőség visszaállításán. Megértését és türelmét köszönjük!

Próbálkozni mindenesetre érdemes.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult. 

Mozaik

Öt nő gyümölcsök, öt férfi színek nevét viseli, ám Áfonya, Barack, vagy éppen Fekete, Zöld és Vörös frappáns elnevezése mögött nem mindig bontakozik ki valódi, érvényes figura. Pedig a történetek, még ha töredékesek is, adnának alkalmat rá: szerelem, féltékenység, árulás és titkok mozgatják a szereplőket.