Romániában életbe lépett a karanténtörvény

  • narancs.hu
  • 2020. július 21.

Katasztrófa

Mert ismét az egekben a fertőzöttek és a halottak száma.

Romániában ismét megdőltek a koronavírus-járvány rekordjai, mind az egy nap alatt diagnosztizált új esetek, mind az elhalálozások tekintetében. A kormány a kedden hatályba léptetett karnaténtörvény alkalmazásától a fertőzések ütemének megfékezését reméli.

A stratégiai kommunikációs törzs (GCS) keddi jelentése szerint megközelítette az ezret (994) az utóbbi 24 órában azonosított fertőzöttek száma, és minden korábbinál több, 36 Covid-19-ben szenvedő beteg vesztette életét egy nap alatt. Az intenzív terápiás részlegeken ápolt súlyos esetek 297-es száma is rekord.

A GCS közleménye szerint a kedden hatályba lépő karnaténtörvény – több mint kéthetes joghézag után – ismét lehetővé teszi a koronavírussal diagnosztizált fertőzöttek kórházi vagy otthoni elkülönítését, és jogalapot teremt a hatóságoknak arra, hogy karanténra kötelezzék a fertőzöttekkel kapcsolatba kerülő, vagy a járvány sújtotta országokból érkező embereket.

A karanténtörvény előírásai alapján a bukaresti kormány keddi rendkívüli ülésén kiegészítette a veszélyhelyzet meghosszabbításáról rendelkező határozatát.

Ludovic Orban miniszterelnök a közegészségügyi hatóság területi kirendeltségeivel folytatott keddi távértekezlet után bizakodóan nyilatkozott arról, hogy a jogszabály lehetővé teszi a hatékonyabb védekezést, a fertőzések növekvő ütemének lassítását. A kormányfő szerint most már a tünetmentes fertőzöttek számára is kötelező a legalább 14 napos elkülönítés és az újratesztelés. A közegészségügyi hatóságoknak gondoskodniuk kell a fertőzésgyanús emberek teszteléséről és a fertőzöttnek bizonyuló páciensek elkülönítéséről.

A teszteléseknél elsőbbségük kell, hogy legyen a fertőzésgyanús embereknek azokkal szemben, akik más országokba készülnek nyaralni – mutatott rá Orban arra utalva, hogy több ország negatív koronavírus-teszttől tette függővé a külföldiek karanténmentes beutazását.

(MTI)

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.