A New York Times interaktív grafikája a Flight Radar 24 adatai alapján azt mutatja be, milyen drasztikusan csökkent a légiközlekedés január utolsó hete óta napjainkig – hívta fel a figyelmet az ábrára a 444.hu. Mint ismert, a kínai hatóságok január 23-án kezdtek bevezetni utazási korlátozásokat. Elsőként akkor a járvány epicentrumában, Vuhanban tiltották be egyik napról a másikra a közlekedést. Három héten belül napi pedig 15000-ről 2000-re csökkent a Kínából induló, oda érkező gépek száma.
Az ENSZ Egészségügyi Világszervezete, a WHO szerint a kínai utazási korlátozások két-három héttel is késleltethették a járvány átterjedését más országokra, vagyis például ennek is köszönhető, hogy csak a héten kezdtek Kínán kívül Iránban és Dél-Koreában is járványgócok kialakulni.
A New York Times szerint Kína növekvő elzártsága tartós hatással lesz a világgazdaságra. Napi 13 ezer gép nem száll fel, nem szállítja a kínai turistákat, akik az ENSZ statisztikái szerint 2018-ban 277 milliárd dollárt, az amerikai turistáknál kétszer többet költöttek a világban.
A repülőjáratok visszaesése nem csak a turizmusban is óriási veszteségeket okoz – a turizmusban minden ötödik dollárt a kínaiak költik el –, de kihat az ország teljes belföldi és globális kereskedelemére is, ami alapján cégek sora, köztük például már az Apple is úgymond lefelé módosította idei terveit.
Míg az Oxford Economics gazdaságelemző cég legfrissebb jelentésében azzal számol, hogy egy világjárvány akár 1100 milliárd dollárral, 1,3 százalékkal is visszavethetné a világgazdaságot. Ez utóbbi esetben az eurozóna és az Egyesült Államok gazdasága is recesszióba süllyedne.