Tizenkilencen meghaltak a Fülöp-szigeteki ítéletidőben történt tengeri balesetben

  • MTI
  • narancs.hu
  • 2019. augusztus 4.

Katasztrófa

Három személyszállító komp szenvedett balesetet.

Tizenkilencen meghaltak a viharos tengerben a Fülöp-szigeteknél, a hatalmas hullámok felborítottak három motorcsónakot, 59 utast sikerült kimenteni a vízből, több mint tíz embert pedig keresnek – közölték helyi hatóságok vasárnap.

A szerencsétlenség szombaton történt Iloilo városa és Guimaras szigete között, az ország középső részénél – mondta a parti őrség egyik munkatársa.

Beszámolók szerint mindhárom hajó ugyanazon a rövid, nagyjából 20 perces transzferjáraton közlekedett. Úgy tudni, a szorosban előbb két hajó ütközött, majd nem sokkal később egy harmadik felborult a heves hullámzásban.

A Chi-chi nevű hajón 43 utas és négyfős legénység, a Kezziahon négyfős legénység, a Jenny Vince-en pedig 34 utas és négyfős legénység tartózkodott.

Meteorológiai előrejelzések szerint folytatódik az ítéletidő a térségben.

Évente több tucatnyian halnak meg tengeri balesetekben a Fülöp-szigeteken. Ezek oka többnyire a rossz időjárás, a biztonsági előírások be nem tartása, az eszközök meghibásodása vagy a járművek túlterhelése.

A kereskedelmi hajózás történetének legszörnyűbb balesete is a Fülöp-szigeteken történt 1987-ben, amikor a Dona Paz komphajó összeütközött egy tartályhajóval, kigyulladt és leégett. A katasztrófában több mint 4300-an vesztették életüket. A kifogásolható műszaki állapotban lévő komp maximális befogadóképessége 1500 utas volt, de több mint négyezren nyomorogtak rajta a szerencsétlenség napján.

Figyelmébe ajánljuk

Kihívója akadt Gyurcsány Ferencnek

  • narancs.hu

„Lehet Ferivel menni a Minecraftba építgetni, meg lehet jönni feltámasztani a baloldalt” – fogalmazott a 30 éves Abd El Rahim Ali, aki a párt elnöke lenne. 

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.