Villám csapott a gépbe, egy napja várakoznak Madridban a Wizz Air magyar utasai

  • narancs.hu
  • 2025. április 19.

Katasztrófa

Általában egy óra alatt végeznek az átvizsgálással, ami most "előre nem látható okok" miatt elhúzódott.

A Wizz Air péntek esti madridi járatának egyik utasa arról számolt be a Telexnek, hogy szombat délután még mindig arra várnak, hogy haza tudjanak jutni húsvétra.

„Tegnap este 20:15-kor kellett volna felszállnunk Madridból. Egészen éjjel 1:20-ig úgy volt, hogy indulunk, de végül 1:30-kor bejelentették, hogy törölték a járatunkat. A Wizz Air felvette az adatainkat és szállást is szerveztek. Később e-mailben értesítettek, hogy szombaton 12:30-kor indul a gépünk, de a reptéren már azt közölték velünk, hogy 16:30-ra halasztották az indulást” – írta.

A lap megkérdezte az esetről a Wizz Airt, akik azt írták, hogy a Budapestről Madridba tartó gépüket útközben villámcsapás érte. Az utasok, a személyzet és a repülőgép biztonsága érdekében ilyenkor landolás után a repülőgépnek kötelező felülvizsgálaton kell átesnie, amely „előre nem látható okok miatt elhúzódott, illetve a személyzet rendkívül szigorúan szabályozott munkaideje is lejárt”.

„A Wizz Air többször is értesítette az utasokat a foglaláskor megadott elérhetőségeken, emellett három alkalommal ételutalványt küldött, valamint szállodai szobafoglalást is felajánlott, az ezzel kapcsolatos utazási költségeket pedig utólag megtérítik. A járattal kapcsolatos legújabb információkról folyamatosan értesítjük az utasokat” – írták.

A légitársaság arra kéri az utasokat, hogy részesítsék előnyben a közvetlen jegyfoglalást, mert csak a foglalási rendszerben megadott elérhetőségekre tudnak értesítést küldeni.

Egy több évtizednyi tapasztalattal rendelkező, névtelenséget kérő magyar nyugalmazott pilóta a lapnak azt mondta, hogy a villámcsapás nem rendkívüli esemény, ő is sokszor átélte. Az átvizsgálással általában egy órán belül végeznek. Egy úgynevezett Minimum Equipment List alapján ellenőriznek bizonyos eszközöket, antennákat, és ha működnek, minden rendben. Mivel ezek legtöbbjéből kettő is található a gépen, sokszor javítás nélkül is felszállhatnak. A lista alapján dől el, hogy a gép felszállhat-e (dispatchable) vagy sem.

Nyitóképünkön: várakozó utasok az Adolfo Suárez Madrid-Barajas nemzetközi repülőtéren - illusztráció 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.