A legdrágább élő művész beszorult egy amszterdami liftbe

  • 2019. március 1.

Képzőművészet

Le akart menni cigizni.

David Hockney, a 81 brit festőművész éppen cigarettázni igyekezett a BBC Radio 4-nak ígért interjúja előtt, de sajnos túl sokan szálltak be a liftbe, ráadásul több újságíró nehéz kamerákat vitt.

Úgyhogy a lift beragadt.

A Daily Mail szerkesztője vette kezébe ekkor az események folyását, és telefonált párat. Rövidesen érkeztem a tűzoltok, de addig is, elérte, hogy egy résen beadjanak egy szétnyitható széket és vizet.

Fél óráig tartott a kényszerű együttlét, aminek feszültségét a beszámolók szerint viccekkel ütötte el a kompánia.

Hockney kezében végig ott volt a cigaretta, arcán a vágyakozás. A szabadulás után mindenesetre boldogan hagyta magát fotózni.

Hockney egyébként a Van Gogh Múzeum új tárlata miatt volt Amszterdamban. A kiállítás a két festő közötti párhuzamokról szól.

false

Minderről a Guardian számolt be.

A fenti, Az egy művész portréja (medence két alakkal) című kép tavaly új aukciós rekordot beállítva 90,3 millió dollárért kelt el. Ez bő 25 milliárd forint.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.