Könyv

Kiss Judit Ágnes: Babaróka kistestvére

Könyv

Abban, hogy Babarókát eleinte nemigen hatja meg, hogy kistestvére lesz, nincs semmi különös. Abban sem, hogy Apróka megérkeztével minden megváltozik. Az addig a figyelem középpontjában álló egyke ugyanis épp azokat a tüneteket produkálja (értetlenség, féltékenység, dac), mint bármelyik gyerek, aki egyszer csak „vetélytársat” kap, míg végül (kénytelen-kelletlen) megszokja az új helyzetet. A Babaróka-sorozat negyedik része az újabban nagyon divatos „bővül a család” áramlatba sorol be, nagy a keletje újabban a testvér(ek) érkezésével foglalkozó mesekönyveknek. Ám a Babaróka kistestvére nem simul problémátlanul a trendbe, olyan sok egyéb (amúgy nem kevésbé fontos) kérdésfelvetéssel is elnehezíti a szerző a szöveget. Így fókuszát veszti a mesekönyv, és végül csak a testvéres sztoriról nem szól igazán. Mert valóban traumatikus és feldolgozandó egy költözés, s nagyon érdekesek az óvodaként funkcionáló kölyökőrzős történetek is, csak nem biztos, hogy mindezt egyetlen kötetbe kell belegyömöszölni, épp az alaptematika kárára. Mindemellett a könyv, mint a sorozat eddigi darabjai is, kedvesen és empátiával beszél a nehezen feldolgozható szituációkról, s valamennyi mesét átlengi egyfajta sajátos nyugalom. Egri Mónika illusztrációi tényleg csodásak, akár a figurákat (a költöztető elefánttól a rókacsalád tagjaiig), akár a szituációkat (az emberbaba elvesztésétől a sivatagiróka-társulat előadás-jelenetéig) nézzük.

 

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”