Lemez

Rázva és keverve

Rosalía: Motomami

  • - minek -
  • 2022. április 27.

Kritika

A napjaink globális popzenéjét átható, egzotikumra kihegyezett multikulturalizmus néha egészen remek dolgokat dob a felszínre.

Ennek köszönhetjük a katalán énekesnő Rosalía – Rosalia Vila Tobella – munkásságát is. A még mindig csak 29 éves énekesnő pályafutásának korai szakaszát kétségtelenül az eredetileg a dél-spanyolországi romani szubkultúra szülte zene- és táncművészet, a flamenco iránti szenvedélyes rajongás és a műfaj megújítása, modern interpretációja iránti elkötelezettség vezérelte. Ehhez impresszív színpadi megjelenés, kivételes előadói véna és egyedi ízekkel gazdagított szopránhang társult, ami valósággal predesztinálta a sikerre egy olyan kivételes pillanatban, amikor a közönség már azt sem bánta, ha egy számára nem is mindig értett, de kivételesen dallamos nyelven énekel, leg­inkább spanyolul.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.