A kormány rekordösszeget fordított tavaly a közlekedés fejlesztésére

  • MTI/narancs.hu
  • 2023. január 1.

Külpol

Romániában.

Minden korábbinál nagyobb összeget fordítottak tavaly a közúti és vasúti infrastruktúra, illetve a légi közlekedés és hajózás fejlesztésére, bővítésére Romániában - tájékoztatott vasárnapi közleményében a szállításügyi minisztérium.

A bukaresti tárca közlése szerint a 2022-es év kiemelten eredményes volt a közlekedés és infrastruktúra fejlesztése terén, számos kitűzött célt sikerült megvalósítani, beruházást finanszírozni európai uniós forrásokból. Mint írták, az elmúlt évben 2,27 milliárd eurót költöttek infrastruktúrafejlesztésre, ez az összeg egy évvel korábban 1,41 milliárd euró volt, az előző két évben pedig még kevesebb.

A legnagyobb növekedést a közúti infrastruktúra fejlesztésében érték el, 2022-ben 1,75 milliárd eurót fordítottak erre, miközben egy évvel korábban ez az összeg az egymilliárd eurót sem érte el. Emellett 5,36 milliárd euró értékben írtak alá finanszírozási szerződéseket összesen 220 kilométernyi autópálya megépítésére, a legfontosabb projektek között a szaktárca az Erdélyt Olténiával összekötő Nagyszeben-Pitesti-sztrádát említette. Jelentős beruházások várhatók a vasúti infrastruktúra terén is. A minisztérium 3,53 milliárd euró értékben kötött szerződéseket 240 kilométernyi vasúti pálya felújítására, amelyek közül a legfontosabb a Kolozsvár és a román-magyar határon található Biharpüspöki közötti vasútvonal villamosítása. Húsz év óta először új vonatkocsikat és mozdonyokat is beszerez a szaktárca.

A közlemény arra is kitér, hogy a fontosabb romániai repülőtereken is fejlesztések várhatók, új terminálokat és kifutópályákat építenek, de a hajózási szektor is haszonélvezője a beruházásoknak. A minisztérium 288 millió eurót költ metróépítésre, a Kolozsvárra tervezett metró megoldást jelenthet a város zsúfolt közlekedésére.

Sorin Grindeanu szállításügyi miniszter úgy értékelte, hogy a helyes döntések tavaly több kiérlelt projektet szültek, így megvalósultak a szaktárca célkitűzései, és azon reményének adott hangot, hogy idén újabb rekordokat sikerül megdönteni.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.