A spanyol kormányfő felajánlotta, hogy befogadja a menekültekkel teli Aquariust

  • narancs.hu
  • 2018. június 11.

Külpol

A hajó a tengerből kimentett több száz emberrel vesztegel nemzetközi vizeken, miután sem Olaszországban, sem Máltán nem engedték kikötni.

Pedro Sánchez spanyol kormányfő felajánlotta, hogy befogadják az Aquarius nevű hajót, amely a tengerből kimentett 629 emberrel a fedélzetén vesztegel nemzetközi vizeken, miután sem Olaszországban, sem Máltán nem engedték kikötni – közölte a spanyol miniszterelnöki hivatal hétfőn.

Az Aquarius vasárnapra virradóra hat különböző mentőegység által kimentett embereket vett fedélzetére, azonban az olasz hatóságok nem engedték az Aquariust kikötni. Az olaszok azt tanácsolták hogy az SOS Mediterranée és az Orvosok Határok Nélkül szervezetek által működtetett hajó induljon Máltára, ám a szigetállam közölte, hogy nem illetékes az ügyben.

Matteo Salvini olasz belügyminiszter kijelentette: az új olasz kormány véget vet annak a gyakorlatnak, hogy segélyszervezetek tengeri taxiként működve könnyítsék meg az illegális bevándorlók Európába jutását.

Málta pénteken már elutasította egy nem kormányzati szervezet működtette hajó kikötését 126 menekülttel és migránssal a fedélzetén. A vallettai vezetés a rossz időjárásra tekintettel mindössze tengeri segítségnyújtást ajánlott fel a Seefuchs nevű hajónak, amelyet végül az olasz parti őrség a szicíliai Pozzallóba kísért.

Közben az ENSZ Menekültügyi Főbiztossága (UNHRC) hétfőn felszólította az olasz és a máltai hatóságokat, hogy haladéktalanul engedjék partra szállni a két ország partjai között rekedt 629 bevándorlót, közöttük több mint 120, szülői kíséret nélküli gyereket.

„Az emberek szenvednek, kifogyóban van az élelmük, és gyors segítségre szorulnak. Az olyan átfogóbb kérdéseket, hogy ki a felelős, és hogyan lehet a felelősséget optimálisan megosztani az érintett államok között, később kell tisztázni” – közölte Vincent Cochetel, az UNCHR illetékes különmegbízottja Genfben kiadott közleményében.

A legfrissebb hír szerint a hajó a kelet-spanyolországi Valencia kikötőjében érhet partot.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.