A Tom Hanks-féle Terminál a valóságban is megtörténik a koronavírus miatt

  • narancs.hu
  • 2020. május 11.

Külpol

Már több mint 50 napja él a reptéren.

A német nemzetiségű Edgard Ziebat Hanoiból Isztambulba tartott március 18-án, azon a napon, amikor Indiában törölték a Törökországba induló és az onnan érkező repülőjáratokat a koronavírus miatt. A 40 éves férfi így ott ragadt az Új-Delhi-i Indira Gandhi Nemzetközi Reptéren, ahol már 54 napot töltött. Nem csoda, hogy a történetről rögtön a Spielberg rendezte Terminál jut eszünkbe, amelyben a főhőst alakító Tom Hanks kényszerült a reptéri váróban berendezkedni.

Ziebat helyzetét bonyolítja, hogy nem csak a koronavírus miatt kényszerült megszakítani a továbbutazását. Németországban ugyanis szerepelt a bűnügyi nyilvántartásban, India pedig ugyanezért tagadta meg tőle a vízumot, így aztán nem engedte ki a reptérről - számol be a furcsa történetről egy indiai portál.

A reptér vezetőinek beszámolója szerint Ziebat főleg újságok és magazinok olvasásával töltötte a napokat, a barátaival és a családjával telefonált, ismerkedett a terminál dolgozóival, a gyorséttemrekben étkezett, a padokon aludt. Egyszóval elég hasonlóan kell elképzelni a napjait, mint ahogy az említett Spielberg-filmben a Hanks játszotta figura élt. A különbség annyi, hogy Ziebatot még az utazó tömeg sem zavarta, hiszen a reptér bezárt, ő az egyedüli ott tartózkodó.

A reptéren Ziebaton kívül most nincsenek utasok.

A reptéren Ziebaton kívül most nincsenek utasok.

 

 

Ziebatot felkérték a távozásra, de nem tud hova menni, a reptér megnyitását pedig legkorábban május 17-re tervezik. Megpróbálták egy Ankarába tartó járattal elküldeni, de ezt a kérést elutasították a török hatóságok, mert azzal kizárólag csak a török állampolgárok vagy a Törökországban állandó lakcímmel rendelkezők hazajuttatását végzik.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.