Trump az orbáni úton: kényelmetlen kérdést kapott, ezért leléptett

  • narancs.hu
  • 2020. május 12.

Külpol

Hiába, nem szereti az „ízléstelen” kérdéseket.

Hirtelen ért véget Donald Trump hétfői tájékoztatója, miután egy számára kellemetlen újságírói kérdés után váratlanul hátat fordított a sajtó munkatársainak és lelépett a helyszínről – írja a CNN.

A CBS News tudósítója arra volt kíváncsi, miért büszkélkedik azzal, hogy világelső az ország a tesztelésben, amikor továbbra is nő a halálozás és a fertőzöttek száma. „Önnek ez miért nemzetközi verseny?” – kérdezte Weijia Jiang.

„Emberek halnak meg mindenhol a világon. Erről Kínát kellene megkérdeznie, ne engem kérdezzen! Tegye fel Kínának ezt a kérdést! Ha felteszi, akkor talán nagyon szokatlan választ kap” – reagálta az elnök. Jiang nem értette, hogy miért pont neki mondja ezt, ugyanis kínai születésű. „Ezt mondom mindenkinek, aki ilyen ízléstelen kérdést tesz fel” – felelte Trump.

Ezt követően az elnök rámutatott Kaitlan Collinsra, a CNN újságírójára, hogy tegye fel a kérdését, viszont ő nem reagált rögtön, mert Weijia Jiang még nem fejezte be. Ezért a Trump nem engedte meg, hogy feltegye a kérdéseit, amit a CNN tudósítója szóvá tett. Az elnök megelégelte a helyzetet és elbúcsúzott a sajtótájékoztató résztvevőitől.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.