Az OTP azt állítja, nem kérte a kormány közbenjárását, amiért feketelistára kerültek Ukrajnában

  • narancs.hu
  • 2023. május 18.

Külpol

A bank saját eszközeivel igyekszik meggyőzni ukrán antikorrupciós ügynökséget, hogy indokolatlan a döntésük.

Saját eszközeivel igyekszik meggyőzni az OTP Bank az ukrán antikorrupciós ügynökséget, hogy téves információk alapján szerepeltetik a pénzintézetet a háborút támogatók listáján – derül ki az RTL Hírdójából.

Az RTL Híradó az OTP-től érdeklődött arról, hogy kért-e a bank segítséget vagy közbenjárást a magyar kormánytól az ukrán Antikorrupciós Ügynökség döntésének megváltoztatásához, tárgyalt-e erről a kormánnyal. A bank írásos válasza szerint:

„Az OTP Bank következetesen távol tartja magát a politikai témáktól, nem egyeztetett és nem is egyeztet (magyar vagy más) kormánytisztviselőkkel politikai kérdésekben.”

Mint írták, saját, politikamentes eszközeikkel igyekszenek meggyőzni az NAZK-t (Ukrán Antikorrupciós Ügynökség) arról, hogy indokolatlan az OTP Bankot a háborút támogatók listáján szerepeltetni.

Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, a magyar kormány azért blokkolja az Ukrajnának szánt újabb fegyvercsomaghoz szükséges félmilliárd eurós összeg folyósítását az Európai Békekeretből, mert az orosz támadás alatt álló ország a háború nemzetközi támogatóinak listájára tette a magyar OTP Bankot, azzal indokolva a döntést, hogy a pénzintézet fenntartja oroszországi tevékenységét.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Kommunikációs munkatársat keres a MÚOSZ

  • narancs.hu

Olyan média-Jolly Jokert, aki innovatív, korszerű, szakmailag és technikailag felkészült, dinamikus, gyors, ismeri az új online trendeket, remek kommunikációs készséggel rendelkezik, lojális és együttműködő, és szereti a kihívásokat.