Bassár el-Aszad szíriai elnök: Elsősorban Európa felelős a Szíriában kialakult káoszért

  • narancs.hu
  • 2019. december 10.

Külpol

Szerinte Európa támogatta a terrorizmust.

Elsősorban Európa a felelős a Szíriában kialakult káoszért - jelentette ki Bassár el-Aszad szíriai elnök a RAI olasz közszolgálati televíziónak adott, de egyelőre csak a szíriai állami televízióban adásba került interjúban, amelyet hétfő éjjel nemzetközi hírügynökségek is ismertettek.

Aszad szerint Európa élen járt a káoszteremtésben Szíriában, támogatta a terrorizmust, de Törökország, az Egyesült Államok és mások is ezt tették.

"Sokat tanultunk ebből a háborúból, és Szíria jövője fényesnek ígérkezik" - vélte Aszad, aki szerint országa megerősödött a konfliktusban.

Az interjúban az elnök ismét elutasította azt a feltételezést, miszerint hadserege az összecsapások során vegyi fegyvereket vetett volna be. A Vegyifegyver-tilalmi Szervezet (OPCW) tényfeltáró munkájával kapcsolatban Aszad azt mondta, a szervezet Washington kérésére meghamisította a jelentéseit.

A november végén készült interjú az eredeti tervek szerint december 2-án egyszerre került volna adásba a RaiNews24 olasz hírcsatornán, valamint a szíriai állami médiában, de Damaszkusz szerint az olasz fél többször változtatott a kitűzött időponton, és még mindig nem tűzte műsorára.

"Ez újabb nyugati próbálkozás arra, hogy elfedje a valódi szíriai helyzet" - jelentették ki ezzel kapcsolatban a szíriai elnöki hivatal részéről.

MTI

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.