Beperli a New York-i operaházat Anna Nyetrebko, akitől vélt oroszpártisága miatt váltak meg

  • narancs.hu
  • 2023. augusztus 5.

Külpol

A világhírű szopránt megviselte, hogy elmaradtak az előadásai.

Perre megy az orosz szoprán, Anna Nyetrebko, és 360 ezer dollár kártérítést követel a New York-i Metropolitan Operától. Az énekesnőtől akkor vált meg a rangos operaház, amikor kitört az orosz-ukrán háború. Nyetrebko a Metropolitan nyomására végül elítélte a háborút, de korábban nyíltan támogatta Vlagyimir Putyin orosz elnököt – írja a BBC.

A keresetet pénteken nyújtották be a manhattani kerületi bíróságon. Nyetrebko jó hírnév megsértése, szerződésszegés és egyéb indokokkal perel, és kártérítést kér az elmaradt előadásokért és próbákért. Az 51 éves énekesnő azt állítja,

a mellőzés „súlyos gyötrelmet és érzelmi megrázkódtatást”, köztük „depressziót, megaláztatást, szégyent, stresszt és pánikot” okozott neki.

Az osztrák állampolgárságú, orosz származású énekesnő sokszor kifejezte már támogatását Putyin rezsimje iránt, 2014-ben pénzt adományozott egy donyecki színháznak, miután elfoglalták azt az oroszok, és készült fénykép is, amin az orosz „lázadósereg” zászlaját tartja.

A perre a Metropolitan Opera is reagált, amely közölte, „Nyetrebko asszony keresete nem áll meg”.

Ugyanakkor az énekesnő számára biztató jel lehetett, hogy korábban kártérítési kérelemmel fordult az amerikai zenészszakszervezethez, és több mint 200 ezer dollár kártérítést nyert.

Anna Nyetrebko férjével, Yusif Eyvazovval júliusban a VeszprémFesten is fellépett. Októberben Prágában lesz estje, de a város alpolgármestere arra kérte a befogadó intézményt, hogy mondják le az alkalmat, mivel az énekesnő az ukrán szankciós listán is szerepel. A koncertterem menedzsere jelezte, hogy Nyetrebko elítélte a háborút, és a hangversenyt már amúgy is eladták.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.