Betiltják Izraelben az al-Dzsazíra tévécsatornát

  • Narancs.hu/MTI
  • 2024. május 5.

Külpol

A távközlési miniszter szerint a pánarab hírtelevízió „a világ antiszemitizmusának legnagyobb motorja”.

Az izraeli kormány jóváhagyta a katari székhelyű al-Dzsazíra pánarab hírtelevízió bezárását Izraelben, a csatorna jogászai válaszra készülnek.

Az al-Dzsazíra izraeli és palesztin területeken működő részlegének vezetője „veszélyesnek” minősítette a katari médium helyi működésének felszámolásáról szóló kormányhatározatot, melyet szerinte nem szakmai, hanem politikai megfontolások motiváltak.„Az al-Dzsazíra jogi csapata válaszra készül” –nyilatkozta a döntés után Valid Omari, vélhetően arra utalva, hogy bírósági fellebbezést terveznek a határozat ellen.

Korábban, vasárnapi ülésén az izraeli kormány egyhangúlag elfogadta Benjámin Netanjahu izraeli miniszterelnök és Slomó Karai távközlési miniszter azon döntését, hogy bezárják az al-Dzsazíra katari tévécsatornát Izraelben. A Beni Ganz vezette Nemzeti Tábor nevű centrista párt miniszterei nem jelentek meg a kormány ülésén, és nem vettek részt a szavazáson.

„Rendeletünk azonnali hatállyal életbe lép. Túl hosszú idő telt el és túl sok fölösleges jogi akadály állt annak az útjába, hogy végre megállíthassuk az al-Dzsazíra olajozott, az ország biztonságának ártó, uszító gépezetét” – mondta Karai a döntésről. „Hónapok óta mindent elkövettem, és mindent meg is fogok tenni annak érdekében, hogy többé ne működhessenek Izraelből” – tette hozzá.

„Az al-Dzsazíra a világ antiszemitizmusának legnagyobb motorja, amelyet Katar Izrael és a zsidó nép ellen működtet. A holokauszt napjának előestéjén a kormány világos üzenetet küld Katar terrorista állam propagandaszárnya ellen. Nem engedjük meg, hogy Izrael ellenségei területéről antiszemita propagandát és vérvádat sugározzanak” – jelentette ki Nir Barkat gazdasági miniszter. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.