Egyre több légitársaság tiltja be a laptopozást

  • narancs.hu
  • 2017. március 21.

Külpol

A nagyobb elektromos eszközökbe rejthető bombáktól tartanak.

Az Egyesült Államok megtiltotta a nagyobb elektronikai eszközök használatát a személyszállító repülőgépek utastérben, nyolc muszlim többségű ország légitársaságai érintettek. Pár órával később a BBC már arról ír, hogy a tengerentúli példát követve a brit kormány is hasonló tiltások bevezetését tervezi.

Az amerikai belbiztonsági szolgálat közlése szerint a nagyobb elektronikai eszközökbe bombát rejthetnek a terroristák, ezért betiltják a táblagépek, laptopok, fényképezőgépek, kamerák, DVD-lejátszók és elektromos játékok fedélzeti használatát; ezeken a járatokon csak a poggyászban lehet feladni ezeket. A telefonok kivételt jelentenek.

A kilenc érintett légitársaság napi ötven járatot indít a Közel-Kelet, Törökország és Észak-Afrika legforgalmasabb repülőtereiről az Egyesült Államokba. Többek között marokkói, török, jordán, egyiptomi és szaúd-arábiai repterek érintettek.

A tiltást azzal indokolta a belbiztonsági szolgálat, hogy a hírszerzés információi alapján  a kereskedelmi repülőgépjáratok továbbra is terrorista csoportok célpontjai között szerepelnek. A BBC szakértője szerint elképzelhető, hogy a hírszerzés tudomására jutott egy robbantásos terrorista akció forgatókönyve.

Tavaly Szomáliában történt egy olyan eset, amikor egy szélsőséges csoport laptopnak álcázott bombát robbantott fel az utastérben: a detonáció lyukat is ütött a gép oldalán, de a pilóta le tudta tenni a gépet, mert még nem repült annyira magasan.

A török kormány élesen kritizálta a tiltást, és felszólította Washingtont annak visszavonására.

Egyébként az érintett országok túlnyomó többségével az Egyesült Államok baráti viszonyt ápol, úgyhogy feltehetően nem lesz népszerű az új szabályozás, főleg, hogy a diplomaták és üzletemberek így nem tudnak dolgozni az út alatt.

(BBC)

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.