Metró elé vetette magát, és meghalt a japán olimpiai bizottság egyik vezetője

  • narancs.hu
  • 2021. június 7.

Külpol

Egyelőre nem tudni, hogy az eset összefüggésbe hozható-e az idei tokiói nyári olimpia megtartása körüli bonyodalmakkal.

Metrószerelvény elé vetette magát, és meghalt a japán olimpiai bizottság egyik vezető tisztségviselője Tokióban – jelentette hétfőn a Nippon kereskedelemi televízió.

A tokiói rendőrség csak arról tájékoztatott, hogy halálos kimenetelű incidens történt a város egyik metróvonalán. Részleteket nem közölt, de a Nippon híradása szerint a japán olimpiai bizottság egyik vezető tisztségviselője, az 52 éves Morija Jaszusi halt meg. Az olimpiai bizottság közölte a Reuters hírügynökséggel, hogy gyűjtik az információkat.

Egyelőre nem tudni, hogy az eset összefüggésbe hozható-e az idei tokiói nyári olimpia megtartása körüli bonyodalmakkal. A Jomiuri napilap által hétfőn közölt közvélemény-kutatás szerint kevesebb mint két hónappal a július 23-i megnyitó előtt a japán lakosok csupán ötven százaléka gondolja úgy, hogy megtartják a sporteseményt. A megkérdezettek 26 százaléka szerint nézők nélkül lesz olimpia, és több mint 48 százalékokuk szerint ismét törlik. A megkérdezettek zöme úgy gondolja, hogy a sportolók és nézők védelmében hozott intézkedések nem elegendőek. A japán kormány támogatottsága közben mélyponton, 37 százalékon van.

Mint ismert, az olimpiát tavaly kellett volna megtartani, de a koronavírus-járvány miatt elhalasztották. Az emberek azonban továbbra is kételkednek abban, hogy meg lehet tartani, megóvva a segédkező önkénteseket, a sportolókat, a tisztségviselőket és a nézőket a Covid-19-től. Ellenzéki képviselők hétfőn a parlamenti vitában keményen bírálták Szuga Josihide miniszterelnököt és kormányainak tagját, amiért az aggodalmak ellenére erőltetik az olimpia megtartását.

Az NHK közszolgálati televízió híradása szerint a kormány által a rendezéshez toborzott negyvenezer tokiói önkéntes közül mintegy 3500-en meghátráltak. Őket hozzá kell adni ahhoz a mintegy tízezer önkénteshez, aki a szervezők szerint már korábban lemondta a részvételt.

(MTI)

Kedves Olvasónk!

Üdvözöljük a Magyar Narancs híroldalán.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.