Nyitva maradhatnak a svájci sípályák

  • MTI
  • 2020. december 4.

Külpol

Viszont újabb szigorítások lépnek életbe.

Svájc újabb szigorításokat rendelt el pénteken a koronavírus-járvány megfékezése érdekében, de a sípályák, illetve a hozzájuk kapcsolódó üdülőhelyek nyitva maradhatnak a belföldi turisták számára.

"A sípályák, illetve üdülők nyitva tarthatnak a belföldi turizmus számára" - közölte a svájci kormány. A helyi üdülőknek ugyanakkor hatósági engedélyre van szükségük, hogy vendégeket fogadhassanak december 22-ét követően. A svájci kormány hangsúlyozta, hogy ezeket visszavonják, amennyiben nem tartják be a szigorú járványügyi előírásokat. A többi között a síliftek, kiskabinos felvonók és vonatok kapacitását kétharmadára csökkentik december 9-től kezdődően.

    Az alpesi országtól eltérően a szomszédos Franciaország, Olaszország és Németország nem engedélyezi a téli sportokat az ünnepek alatt.

    Az elmúlt napokban politikai vitát is kavart téli turizmus kérdésében az osztrák kormány középutas megoldást választott: a sípályák, felvonók ugyan december 24-én kinyithatnak, a hotelek és vendéglátó egységek azonban zárva maradnak előreláthatóan január 7-éig.

    Az olasz kormány a sípályák újranyitását nem engedélyezte csütörtökön, ami azonnali tiltakozáshoz vezetett az érintett tartományok részéről. A külföldről Olaszországba érkezőknek tíznapos karanténba kell vonulniuk, és ez a külföldi síelésből hazatérő olaszokra is vonatkozik.

    A 8,6 milliós lakosú Svájcban az utóbbi hetekben jelentősen megugrott a fertőzöttek száma. A járvány kitörése óta az alpesi országban 344 497 fertőzöttet azonosítottak, akik közül 5243-an elhunytak a kórban.

    A svájci kormány egyebek mellett olyan intézkedéseket fogadott el, amelyek értelmében többek között betiltották az éneklést az iskolákban. A hatóságok emellett olyan ajánlásokat fogalmaztak meg, miszerint a magánrendezvényeken legfeljebb két háztartás tagjai vehetnek részt, illetve korlátozták az egyes üzletekben a vásárlók számát, valamint arra bíztatták a munkaadókat, hogy tegyék lehetővé az otthoni munkavégzést.

 

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.