Szabadulásakor tudta meg a túsz, mi lett a családjával

  • narancs.hu
  • 2025. február 9.

Külpol

Az izraeli Eli Sharabi feleségét és két lányát már a támadás idején, 2023. október 7-én megölték a Hamász terroristái.

Három újabb izraeli túszt engedett szabadon a Hamász szombaton. Eli Sharabi, Or Levy és Ohad Ben Ami azután szabadult, hogy Gázában egy emelvényen kérdésekre kellett válaszolniuk. Csak ezután adták át őket a Hamász álarcos fegyveresei a Vöröskereszt Nemzetközi Bizottságának (ICRC).

Ez a szervezet ezután közleményt adott ki a szabadon engedés és az átadás embertelen körülményeit kifogásolva. A genfi székhelyű ICRC felszólította a feleket, hogy a túszszabadulásokat méltóságteljesen, a magánélethez fűződő jogok betartásával bonyolítsák le – írja a hvg.hu.

Eli Sharabi egyik hozzátartozója azt mondta, hogy örülnek, hogy Eli végre szabad, de borzasztó fizikai állapotban tért haza. 

Az 52 éves férfi a Beeri kibucban élt brit származású feleségével és két kamasz lányukkal. A Hamász terroristái 2023. október 7-én támadták meg a kibucot, az ő házukat is. Elit Gázába hurcolták testvérével együtt, aki tavaly halt meg, amikor az izraeli hadsereg rálőtt arra a helyre, ahol fogva tartották.

Több forrás is arról számolt be, hogy Eli Sharabi egészen szombatig nem tudott arról, hogy milyen sorsra jutott felesége és két lánya.

Eli és sorstársainak kálváriája így kezdődött:

A címlapkép Eli Sharabit ábrázolja hozzátartozói körében, forrása a Facebook

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.