Thunberg szerint nagyon rosszul állunk

  • narancs.hu
  • 2020. január 21.

Külpol

Davosban arról beszélt, hiába a nagy felhajtás, a politika még mindig nem tett semmit a klímaváltozás ellen.

A tinédzser aktivista azt is elmondta, kevesebb mint nyolc évünk van arra, hogy megmentsük a bolygót. A gazdagabb országoktól pedig el lehetne várni, hogy az eredetileg tervezettnél hamarabb csökkentsék nullára a károsanyag-kibocsátásuk mértékét. Hangsúlyozta azt is, hogy a klímaváltozás nem egy bagatell dolog, „már egy fok (növekedés) is azt jelenti, hogy emberek fognak meghalni a klímaváltozás miatt.”

Thunberg elmondta azt is, hogy szerinte szinte semmi nem történt a mozgalom indulása óta eltelt másfél évben. Persze, a Fridays for Future fogalommá vált, egyre több fiatal csatlakozik is hozzá, de a politika nem reagált még kellőképpen a klímaváltozásra, és a média se veszi komolyan a veszélyt.

Itt egy kis ízelítő:

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.