Zaklatási ügye miatt mondott le a Republikánus Párt pénzügyi vezetője

  • MTI/narancs.hu
  • 2018. január 28.

Külpol

Pedig tagadta a vádakat.

Lemondott Steve Wynn, az amerikai Republikánus Országos Bizottság (RNC – a Republikánus Párt vezető testülete) pénzügyi vezetője.

A 76 éves kaszinómilliárdost azzal vádolták, hogy szexuálisan zaklatott masszőrnőket, egyik munkatársát pedig szexuális együttlétre kényszerítette.

Wynn ostobaságnak nevezte és visszautasította a vádakat, elvált felesége bosszújának, rágalmazásának minősítette őket. Szombaton – egy nappal azután, hogy a The Wall Street Journal terjedelmes riportban számolt be szexuális zaklatási ügyeiről – mégis benyújtotta lemondását. Közleményében ezt azzal indokolta, hogy nem akarja „szükségtelenül elvonni a figyelmet” a republikánusok „hihetetlen sikereiről, amelyeknek folytatódniuk kell”.

A Wall Street Journal Wynn több mint egy tucat munkatársával készített interjút, és rábukkant bírósági dokumentumokra is, amelyek szerint a milliárdos 7,5 millió dollárt fizetett egy manikűrösnőnek, miután szexuális együttlétre kényszerítette őt. Érdekesség, hogy a cikket Donald Trump elnök is lájkolta a Twitteren, bár később visszavonta a kedvelést.

Steve Wynn nemcsak a Republikánus Párt pénzügyeinek intézője volt, hanem a párt egyik nagy anyagi támogatója is.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.