Zárják ki a Fideszt a Néppártból, javasolja az El País

  • narancs.hu
  • 2017. május 1.

Külpol

Nem kéne úgy tenni, mintha nem értenénk, mire megy ki a játék, a Fidesznek az euroszkeptikusok között lenne a helye, írja a spanyol napilap.

A baloldali spanyol napilap hétfői véleménycikkében arra az álláspontra helyezkedik, hogy az Európai Néppártnak ki kellene zárnia a pártból a Fideszt.

Az újság beszámolt róla, hogy a felsőoktatási törvény módosítása miatt az Európai Bizottság kötelezettségszegési eljárást indított Magyarországgal szemben. Mint az El País írta, Brüsszel szerint – a budapesti Közép-európai Egyetem elleni „támadással” - Orbán Viktor kormányfő az EU több alapelvét sérti, ám ez csak a „jéghegy csúcsa”, a nagy projekt a magyar miniszterelnök által „cinikusan és eufemisztikusan illiberálisnak” nevezett állam megteremtése Magyarországon.

Orbán egy ideje „abszolút lebecsüli” az európai normákat – áll a cikkben, amely kitért a tavalyi migrációs népszavazásra és a civil törvény készülő módosítására.

Az El País szerint „gyerekes” arra hivatkozni, hogy az EU nem érti „a politizálás magyar módját”, ha egyszer az uniós demokratikus alapnormák vannak veszélyben egy olyan pillanatban, amelyben sokasodnak a 60 éve alapított projekt elleni hangok.

Fel kell tenni a kérdést, hogy mire vár az Európai Néppárt – soraiban a spanyol Néppárttal –, amikor nem zárja ki a Fideszt. A spanyol napilap szerint a párt természetes helye az Európai Parlamentben azokkal a csoportokkal van, akik kérkednek eurofób megközelítéseikkel. Az El País cikkét az MTI szemlézte.

Az Európai Néppárt vezetősége hétfőn koppintott Orbán orrára, és szólította fel az együttműködésre a kötelezettségszegési eljárást indító Európai Bizottsággal. Arról, hogy a tárgyaláson felmerült-e a Fidesz kizárása a pártból, ellentmondásos hírek szivárogtak ki, mindenesetre hivatalos forrás ezt nem erősítette meg.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.