Egy botrányos örökbefogadás után lemondott a Pest Megyei Gyermekvédelmi Központ igazgatója

  • narancs.hu
  • 2019. október 2.

Lélek

Egy másfél éves kislányt egy délelőtt szakítottak el a nevelőszüleitől.

Az Index információi szerint távozik hivatalából a Pest Megyei Gyermekvédelmi Központ és Területi Gyermekvédelmi Szakszolgálat (TEGYESZ) igazgatója, Perei Lilla.

A lap szeptember végén számolt be arról, hogy egy másfél éves kislányt egy délelőtt leforgása alatt elszakítottak a nevelőszüleitől, a TEGYESZ döntése alapján. A kislányt már több mint egy éve nevelték a nevelőszülők, ahol jól érezte magát, megszerette a környezetét, a vele együtt élő unokatestvéreit, és nevelőanyját is. A család szeptemberben értesítőt kapott arról, hogy meglátogatja majd őket a gyermekvédelmi gyám, egy örökbefogadási tanácsadó és azok a szülők, akik örökbe akarják fogadni a kislányt. Az ismerkedésből azonban az lett, hogy néhány óra leforgása alatt a kislányt beültették a kocsiba és elvitték magukkal, a nevelőszülők azóta sem tudják, hol van és mi van vele. Az eljárásról pedig utólag kaptak egy határozatot.

A lap kereste Perei Lillát, aki nem válaszolt a kérdéseikre, Pitzné Heinczinger Mónika, az intézmény felügyeletét ellátó Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság Pest Megyei Kirendeltségének igazgatója viszont megerősítette az értesüléseket és elmondta, Perei Lilla közalkalmazotti jogviszonya 2019. november 30-val "lemondással szűnik meg".

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.